Fra fredag 25. oktober gjør FRAM endringer i sin kundeservice. Da blir åpningstiden på telefonen til kundesenteret redusert, det melder Møre og Romsdal fylkeskommune.
Årsaken til endringene er en nedgang i tallet på telefoner inn til kundesenteret og den økonomiske situasjonen til Møre og Romsdal fylkeskommune.
– Vi ser at det er færre som kontakter kundesenteret på telefon nå enn tidligere, sier Toril Karlsnes, markedssjef i FRAM marked.
– FRAM må omstille seg til et lavere driftsnivå, og da må vi bruke de ressursene vi har på de tjenestene som størsteparten av kundene våre bruker. I dag er det de digitale kanalene våre, altså FRAM-appen og nettsidene våre med tilhørende reiseplanlegger, seier Karlsnes.
Kan ringe ved behov
Selv om kundeservicen nå i hovedsak vil foregå digitalt, opplyser Karlsnes at det fremdeles vil være mulig å kontakte FRAM per telefon for de som har behov for det.
– De som har utfordringer med å benytte de digitale kanalene våre, kan ringe til FRAM på hverdager mellom klokka 10.00 og 11.00.
Reiseplanlegger og avviksinformasjon finner man både på nettsidene og i FRAM-appen.