Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
01 juli 2019 15:41
Del på Facebook
Den nye ambulansejeten fløy sitt første oppdrag mandag formiddag fra Gardermoen til Kristiansund. Foto: Johnny Nordskog, BSAA
Den nye ambulansejeten fløy sitt første oppdrag mandag formiddag fra Gardermoen til Kristiansund. Foto: Johnny Nordskog, BSAA
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Natt til mandag klokken 00.01 overtok Babcock Scandinavian AirAmbulance driften av ambulanseflybasene. Daglig leder Marius Hansen er fornøyd med at overtakelsen har gått som planlagt.

Den nye ambulansejeten fløy sitt første oppdrag mandag formiddag fra Gardermoen til Kristiansund, meldes det i en pressemelding.

– Det er med en god blanding av stolthet og ydmykhet vi har tatt over og skal videreutvikle driften av verdens beste ambulanseflytjeneste, sier Marius Hansen. 

Hansen er glad for å få 91 erfarne ambulanseflypiloter med på laget, selv om det skaper noen utfordringer med hensyn til trening i de nye flyene.

– I natt tok vi inn 91 piloter fra forrige operatør. Dette er erfarne og kompetente piloter, som vi er glad for å ha fått som nye medarbeidere. De som var på vakt i natt har fått konsentrere seg om å gjøre utsjekk på de nye flyene våre. Det betyr at noen har flydd noen strekk med instruktør, mens andre har gjennomført trening på bakken, sier Hansen. Det første ambulanseflyet med Bacock som operatør lettet fra Tromsø 17 min over midnatt. Det var en Beech B250 som fløy til Lakselv. Den nye ambulansejeten fløy sitt første oppdrag mandag formiddag. Hansen er fornøyd med å komme i gang med tjenesten.

– Vi har nå fullt fokus på å sikre en best mulig beredskap samtidig som vi i en overgangsperiode skal få alle pilotene klare, avslutter Hansen.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse