Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
09 august 2019 09:45
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

IMG 9749Bussene står klare til å vise frem Nordmøre for cruiseturistene. Foto: Steinar Melby / KSU.NO

Fredag morgen 9. august ligger MS «Seven Seas Navigator» med kapasitet til 490 gjester, ved Storkaia i Kristiansund. Hundrevis kommer til å besøke Atlanterhavsveien og marmorgruvene i Eide. Fire busser står klare til å transportere  turister fra skipet til Averøy og Eide. 

MS «Seven Seas Navigator» seiler for det eksklusive, amerikanske rederiet Regent Seven Seas Cruises. Skipet hadde sitt førstegangsanløp til Kristiansund i august i fjor. Nå har det vært underveis siden 18. juni og anløpt en rekke land i Europa og flere havner langs norskekysten.

Skipet skal ligge ved Storkaia mellom klokken 8 og 15 fredag.

– Atlanterhavsveien er et trekkplaster, og hele 300 av passasjerene skal oppleve denne, i kombinasjon med Håholmen, Kvernes stavkirke eller marmorgruvene i Eide. Ni busser med cruiseturister vil være i sving. I tillegg er det tre mindre grupper som skal på guidet byvandring. Det blir også nok tid for alle til å oppdage byens tilbud og severdigheter på egen hånd, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn, som også vil være til stede om bord for å informere gjestene om hva de kan se og gjøre under oppholdet.

Tilbake neste år

«Seven Seas Navigator» er 172 meter lang og 28 800 bruttotonn.

– Skipet har allerede booket nye anløp til Kristiansund i 2020 og 2021. I 2021 blir det også førstegangsanløp for Seven Seas Voyager fra samme rederi. Dette skipet er litt større og har kapasitet til 700 gjester. Flere anløp tyder på at både gjester og rederi var fornøyde med besøket i fjor, sier Indergaard.

Bilder fra skipet i Kristiansund havn

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse