Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
03 september 2019 19:48
Del på Facebook
Trappen i det nye inngangspartiet på Alti Futura. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Trappen i det nye inngangspartiet på Alti Futura. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er bare dager til ny-åpning av Futura. Tidsfristen 5. september overholdes og torsdag åpner senteret som planlagt.

På utsiden er det meste klart. Gjennom sommeren har byggets gamle betongkonstruksjoner blitt malt og Futura fremstår som «ny».

Nytt kjøremønster

Innkjøringen til den nye delen har stått klar en stund og forrige uke ble skilting i den nye innkjøringen montert. Fra innkjøringen kommer du fram til et nytt parkeringsanlegg. Her er det 40 «korttidsplasser» rett utenfor REMA 1000 og Vitusapotek.

Litt lenger bort er det nedkjøring til parkeringskjelleren. I kjelleren er det 90 parkeringsplasser med god plass og enkel tilgang til rullebånd som tar deg rett opp til REMA 1000 og Vitusapotek. Med flere butikker, utvidet sportsavdeling og 14.000 nye kvadratmeter er det duket for gode handelsopplevelser på Futurasenteret.

Rusta «tjuvstarter»

Rusta er kanskje den butikken det knytter seg mest spenning til. Rusta åpner allerede i morgen 4. september klokken 09.00. Rusta er en lavpriskjede med «alt innen hjemmet». Forretningsmodellen til Rusta er basert på enkelhet ved innkjøp og transport uten fordyrende mellomledd. Dette kombinert med volumbaserte sortiment og vareutvalg som er tydelig for kundene gjør det mulig å holde prisene nede.

REMA 1000

Fra før av har kolonialkjeden Bunnpris vært på Futura, men nå kommer også REMA 1000, da blir det skjerpet konkurranse og et bredere tilbud innen kolonial for kundene. Nå får senteret en kolonialbutikk i hver sin ende av bygget.

Tirsdag ettermiddag var vi en tur rundt og fotograferte i den nye delen. Her er et knippe bilder.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse