Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
03 september 2019 19:48
Del på Facebook
Trappen i det nye inngangspartiet på Alti Futura. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Trappen i det nye inngangspartiet på Alti Futura. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er bare dager til ny-åpning av Futura. Tidsfristen 5. september overholdes og torsdag åpner senteret som planlagt.

På utsiden er det meste klart. Gjennom sommeren har byggets gamle betongkonstruksjoner blitt malt og Futura fremstår som «ny».

Nytt kjøremønster

Innkjøringen til den nye delen har stått klar en stund og forrige uke ble skilting i den nye innkjøringen montert. Fra innkjøringen kommer du fram til et nytt parkeringsanlegg. Her er det 40 «korttidsplasser» rett utenfor REMA 1000 og Vitusapotek.

Litt lenger bort er det nedkjøring til parkeringskjelleren. I kjelleren er det 90 parkeringsplasser med god plass og enkel tilgang til rullebånd som tar deg rett opp til REMA 1000 og Vitusapotek. Med flere butikker, utvidet sportsavdeling og 14.000 nye kvadratmeter er det duket for gode handelsopplevelser på Futurasenteret.

Rusta «tjuvstarter»

Rusta er kanskje den butikken det knytter seg mest spenning til. Rusta åpner allerede i morgen 4. september klokken 09.00. Rusta er en lavpriskjede med «alt innen hjemmet». Forretningsmodellen til Rusta er basert på enkelhet ved innkjøp og transport uten fordyrende mellomledd. Dette kombinert med volumbaserte sortiment og vareutvalg som er tydelig for kundene gjør det mulig å holde prisene nede.

REMA 1000

Fra før av har kolonialkjeden Bunnpris vært på Futura, men nå kommer også REMA 1000, da blir det skjerpet konkurranse og et bredere tilbud innen kolonial for kundene. Nå får senteret en kolonialbutikk i hver sin ende av bygget.

Tirsdag ettermiddag var vi en tur rundt og fotograferte i den nye delen. Her er et knippe bilder.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøSlik som lekkasjane frå NTP framstår så snakkar ein om 12 år fram i tid, og ditto behov. Rv 15 ...
@Geir Ole SætremyrAlt er politikk – om trafikken skal reduseres med bompenger, eller om tunnelen skal utvides med enda ett løp.På Sunnmøre ...
@Geir Ole SætremyrAlt er politikk – om trafikken skal reduseres med bompenger, eller om tunnelen skal utvides med enda ett løp.På Sunnmøre ...
@Geir Ole SætremyrDet må uansett sendes inn en bompengeproposisjon, om fjordkryssingen på Møreaksen tas samlet eller om den deles i to trinn. ...
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøDet RR vil er å dele trinn 1 i to delstrekningar. Etter slik eg forstår vil der måtte sendast inn ...
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøPå sikt vil det nok komme krav om avlasting, og ny tunellI første omgang foreslår SVV å innføre bompengar for ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse