Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
08 november 2019 14:35
Del på Facebook
MS «Astor» ved Storkaia 11. oktober. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
MS «Astor» ved Storkaia 11. oktober. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Mandag 11. november kommer årets siste cruiseskip til Kristiansund. MS «Astor», med kapasitet til 578 passasjerer, skal ligge ved Storkaia fra klokken 08.00 til 15.30, opplyser Kristiansund og Nordmøre Havn.

Gjestene om bord er hovedsakelig tysktalende.

Det er bare fire uker siden «Astor» sist anløpte Kristiansund. I løpet av det 12 netter lange cruiset med tema nordlys for TransOcean, den tyske merkevaren til britiske Cruise and Maritime, skal turistene besøke Olden, Kristiansund, Alta, Nordkapp, Tromsø, Åndalsnes og Bergen, før cruiset avsluttes i Hamburg. Skipet er 176,5 m langt og 21 000 bruttotonn.

En tredjedel til Atlanterhavsveien

– Som vanlig er det mange som har forhåndskjøpt utflukt til Atlanterhavsveien. Totalt seks busser skal utover til Averøya i løpet av formiddagen, og mange kombinerer med enten Kvernes stavkirke, Håholmen eller marmorgruvene Bergtatt på Eide. Det ligger også an til to grupper på byvandring med besøk på Mellemværftet, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Nytt anløp i februar

I løpet av 2019 har Kristiansund og Nordmøre Havn tatt imot 12 cruiseskip til Kristiansund og 1 til Smøla. Dessverre ble 2 anløp til Kristiansund kansellert på grunn av dårlig vær, og 3 anløp ble kansellert på grunn av forsinket leveranse av nye cruiseskip.

Cruisesesongen 2020 starter allerede i første halvdel av februar. Da anløper «Black Watch» fra Fred. Olsen Cruises. Til sammen 22 cruiseskip har foreløpig meldt sin ankomst til Kristiansund i 2020.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Terje SundsbøFor å hjelpe på, dekan godt simulere ein pris på 150 for personbil og kompensere med tilsvarand naudsynt takst for ...
@Terje SundsbøKortversjonen er at du ikkje evner å sette opp regnestykket basert på økonomiske fakta. 
@Geir Ole SætremyrKortversjonen er at du ikke kan forklare hvorfor dine fantasitall for bompengene på Kjerringsundet blir så mye større enn på ...
Bergtor Roald Opsett 1 dager siden «Nordstjernen» – en historisk hurtigrute fra 1956
Seilte som deksgutt, sommer 1969. Gode minner, og spesielle minner. Deksstilling passet ikke for meg. Sommer 1975, seilte jeg som Motormann ...
@Terje SundsbøDer er ikkje behov for å avklare forskjellen opp mot Nordøyvegen. Det som er interessant er finansieringsmodellen for Kjerringsundet med ...
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at lånene skal nedbetales, både for Nordøyvegen og Kjerringsundet. Ingen kan betvile størrelsen på bompengene på Nordøyvegen. ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse