Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
08 november 2019 14:35
Del på Facebook
MS «Astor» ved Storkaia 11. oktober. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
MS «Astor» ved Storkaia 11. oktober. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Mandag 11. november kommer årets siste cruiseskip til Kristiansund. MS «Astor», med kapasitet til 578 passasjerer, skal ligge ved Storkaia fra klokken 08.00 til 15.30. Gjestene om bord er hovedsakelig tysktalende.

Det er bare fire uker siden «Astor» sist anløpte Kristiansund. I løpet av det 12 netter lange cruiset med tema nordlys for TransOcean, den tyske merkevaren til britiske Cruise and Maritime, skal turistene besøke Olden, Kristiansund, Alta, Nordkapp, Tromsø, Åndalsnes og Bergen, før cruiset avsluttes i Hamburg. Skipet er 176,5 m langt og 21 000 bruttotonn.

En tredjedel til Atlanterhavsveien

– Som vanlig er det mange som har forhåndskjøpt utflukt til Atlanterhavsveien. Totalt seks busser skal utover til Averøya i løpet av formiddagen, og mange kombinerer med enten Kvernes stavkirke, Håholmen eller marmorgruvene Bergtatt på Eide. Det ligger også an til to grupper på byvandring med besøk på Mellemværftet, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Nytt anløp i februar

I løpet av 2019 har Kristiansund og Nordmøre Havn tatt imot 12 cruiseskip til Kristiansund og 1 til Smøla. Dessverre ble 2 anløp til Kristiansund kansellert på grunn av dårlig vær, og 3 anløp ble kansellert på grunn av forsinket leveranse av nye cruiseskip.

Cruisesesongen 2020 starter allerede i første halvdel av februar. Da anløper «Black Watch» fra Fred. Olsen Cruises. Til sammen 22 cruiseskip har foreløpig meldt sin ankomst til Kristiansund i 2020.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Hans-Peter Kaaresen 10 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Naturvernforbundet deltok som tilhøyrar på konferansen vel vitande at dette var lobbyverksemd.Vi var der for å plukke opp styringssignal, først ...
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEnten det er Stortinget si samansetning, eller det er meir eller mindre nøytrale meiningsmålingar så er det til sjuande og ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrStortinget er ikke basert på meningsmålinger, men på valgresultat. Partiene Høyre, Senterpartiet, Venstre, KrF og Arbeiderpartiet prioriterte Møreaksen under NTP-behandlingen ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse