Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
Steinar Melby
14 november 2019 13:13
Del på Facebook
M/V Island Victory, bygget av Vard Group AS, satte den 12. november ny verdensrekord i slepekraft. Foto: Island Offshore & Kongsberg Maritime.
M/V Island Victory, bygget av Vard Group AS, satte den 12. november ny verdensrekord i slepekraft. Foto: Island Offshore & Kongsberg Maritime.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

M/V Island Victory, bygget av Vard Group AS, satte den 12. november 2019 ny verdensrekord i slepekraft!

Skipet nådde en «bollard pull» på hele 477 tonn! Tidligere var verdensrekorden på 423 tonn og ble satt i 2009 av fartøyet Far Samson.

Certex Norge As sin avdeling i Kristiansund, tidligere Erling Haug,  har levert all slepeutrustning til fartøyet, med blant annet slepewire og koblingselementer.

Det tidligere firmaet Erling Haug, ble fusjonert inn i Certex Norge 1. januar 2017.

Under ser du et eksempel på hvordan en «Bollard Pull» utføres.

Eksempel på en bollard pull

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen Nylig Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse