Hurtigruteskipet «Polarlys» i sørgående rute mot Bergen. «Rapp» og «Framnæs» ved kai like ved Piren. Den lune og gode havna har dannet utgangspunkt for vekst og utvikling av byen gjennom mange epoker: Klippfiskeventyret på 1800-tallet, skipsbygging utover 1900-tallet, Midt-Norges hovedservicebase innen olje og gass de siste 40 årene og Havrommet inn i en ny tid utover 2000-tallet. Sundbåten og Hurtigruten (Kystruten) er daglige innslag i havnebildet.
Havnebyen Kristiansund
- Detaljer



Laster kommentar…
Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
Bli den første til å kommentere.
Populære emner
Innlogging
Siste nordmørsbilder
Siste artikler
Siste kommentarer
Rolf Erik Pedersen
8 timer siden
Skrot fergene
Vil Rasmussen snakke om ressursbruken for å drifte Møreaksen, Vik - Julbøen?Eller passer det ikke?
Rolf Erik Pedersen
8 timer siden
Skrot fergene
@Jan Rune HaukvikTautratunellen og Julsundbrua, er meningsløs, Jan Rune. Den vil ikke oppnå noe som er i nærheten av å ...
Terje Sundsbø
13 timer siden
Grunnsolide Møreaksen
@Tor HansenMan kan ikke bruke pengene fra Nordøyvegen to ganger – disse pengene kan ikke finansiere flere fergeavløsningsprosjekter.Du har rett i ...
Terje Sundsbø
13 timer siden
Grunnsolide Møreaksen
@Tor HansenMan kan ikke bruke pengene fra Nordøyvegen to ganger – disse pengene kan ikke finansiere flere fergeavløsningsprosjekter.Du har rett i ...
Tor Hansen
15 timer siden
Grunnsolide Møreaksen
@Terje SundsbøLa oss si at bygger tunnel til Otrøya/Gossen og krysser Romsdalsfjorden via Sekken. Vis man så tar utgangspunkt i det ...
Geir Ole Sætremyr
17 timer siden
Skrot fergene
@Jan Rune HaukvikOg då må også linjevalet over Ørskogfjellet vere avklart. Inkludert vurdering av nedbygging av natur og myr på begge strekningene