Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Tema
NTB
24 februar 2022 19:30
Del på Facebook
KUNSTBIL: Kunstneren Jeff Koons har tidligere bidratt til Art Car-serien til BMW, som besto av enkeltstående biler med dekor fra samtidskunstnere. Nå skal BMW lage en liten serie av 8-serien med Koons’ design. Foto: Produsenten
KUNSTBIL: Kunstneren Jeff Koons har tidligere bidratt til Art Car-serien til BMW, som besto av enkeltstående biler med dekor fra samtidskunstnere. Nå skal BMW lage en liten serie av 8-serien med Koons’ design. Foto: Produsenten

BMW har sluppet løs den amerikanske kunstneren Jeff Koons på modellen M850i xDrive Gran Coupé, og resultatet skal selges i et begrenset opplag på 99 biler. BMW sier det er den mest forseggjorte bilen, når det kommer til design, som de noen gang har laget.

– Min versjon av BMW 8-serien er min drømmebil. Den betyr mye for meg, og jeg har ønsket å skape en BMW-spesialversjon i lang tid. Bilen er sporty og flashy, samtidig som den er minimalistisk og konseptuell, sier Jeff Koons i en pressemelding.

Popkunsten til Koons gir bilen en kombinasjon av 11 eksteriørfarger, mens interiøret er i rødt og blått. Dekorarbeidet er så omfattende at BMW regner med å lage kun fire biler per uke.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse