Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Tema
NTB
28 mai 2019 19:30
Del på Facebook
TØFFE ÅR: Bilimportselskapet Bertel O. Steen opplever sviktende salg, og ser seg nødt til å nedbemanne. FOTO: Tore Meek / NTB scanpix
TØFFE ÅR: Bilimportselskapet Bertel O. Steen opplever sviktende salg, og ser seg nødt til å nedbemanne. FOTO: Tore Meek / NTB scanpix

Bilimportøren Bertel O. Steen, som har bilmerkene Mercedes-Berz, Smart, Peugeot, Citroën, DS, Opel og Peugeot, hadde et vanskelig 2018. Årsaken var at de hadde et begrenset utvalg av ladehybrider og elbiler.

Og problemene har fortsatt inn i 2019.

Etter årets fire første måneder er salget av nye personbiler for Bertel O. Steen redusert med hele 33,2 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor, melder selskapet i en pressemelding.

Nå ser de seg nødt til å kutte i bemanningen.

– Målet er å redusere driftskostnadene med 200 millioner kroner inneværende år. I tillegg sikter vi på en reduksjon på rundt 200 årsverk gjennom 2019 som får full effekt i 2020, sier konsernsjef Bjørn Maarud i Bertel O. Steen.

Noe vil tas i naturlig avgang, men Maarud legger ikke skjul på at det også vil komme oppsigelser.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse