Har du lyst har lyst å jobbe i Bo og habilitering? Vi trenger deg med på laget!
Vi har ledig faste stillinger som helsefagarbeider/fagarbeider med arbeidstid per tiden i turnus:
- 75% stilling, per tiden ved avdeling Naustveien
- 63% stilling, per tiden i turnus på natt ved avdeling Bekkefaret 12
- 20 % stilling, per tiden ved avdeling Naustveien
- 17% stilling, per tiden ved avdeling Naustveien
Om enheten/avdelingene
Bo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune, og er organisert i elleve avdelinger.
Avdeling Bekkefaret 12 yter helse- og omsorgstjenester til voksne mennesker med ulike funksjonsnedsettelser iht individuelle tjenestevedtak. Vårt mål er å legge til rette for aktivitet, hverdagsmestring og god livskvalitet. Tjenestemottakerne bor i egne leiligheter tilknyttet personalbasen. Avdelingen er døgnbemannet og består av en tverrfaglig personalgruppe på ca 22 årsverk. Arbeidshverdagen kan beskrives som allsidig, spennende, dynamisk og varierende. Som nattevakt i Bekkefaret 12 jobber en selvstendig og har ansvar for å yte bistand iht.
Avdeling Naustveien er et bofellesskap bestående av leiligheter med felles personalbase. Her bor det voksne mennesker med ulike bistandsbehov og i ulike faser av livet. Hos oss har vi fokus på aktivitet og livskvalitet tilpasset livets ulike faser.
Ved begge avdelingene er det et stort fokus på trivsel og mestring også for de som er på jobb. Det er et tett samarbeid mellom de som er på vakt, samt et høyt faglig fokus og engasjement. Personalgruppen består av folk i ulik alder, kjønn, etnisitet med ulike profesjoner. Tjenestene i Bo og habilitering skal bidra til en meningsfull hverdag med å bevare sosialt nettverk, mulighet til yrkesaktivitet, og opplevelse av trygghet og mestring. Våre ansatte har faglig kompetanse og erfaring i arbeidet.
Avdelingene holder til på Dale, like ved Kiwi Dale.
Ved intern omrokeringer vil andre stillinger, ved andre avdelinger og i andre stillingsstørrelser kunne bli ledig.
Arbeidsområder
- helhetlig oppfølging av brukerbehov basert på faglige vurderinger og etter gjeldende lov- og avtaleverk
- fremme selvbestemmelse og brukermedvirkning i yrkesutøvelsen
- delta i utarbeidelse av planer, prosedyrer og rutiner i samarbeid med øvrige ansatte i avdelingen
- delta i tverrfaglig samarbeid med internt tjenesteapparat
- medikamenthåndtering
- utførelse av generelle arbeidsoppgaver i avdelingen
Kvalifikasjonskrav
- fortrinnsvis autorisasjon som hjelpepleier/helsefagarbeider. Andre med fagbrev i barne og ungdomsarbeid kan også bli vurdert.
- gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
- gode digitale ferdigheter
Ønskelige kvalifikasjoner
- erfaring fra arbeid med mennesker med ulike bistandsbehov
- førerkort klasse B, manuelt gir
Vi søker deg som
- har motivasjon, engasjement og ønske om å gjøre en forskjell for andre
- bidrar til et positivt og engasjerende arbeidsmiljø
- er pådriver for omstilling og utvikling innenfor tjenesteområdet
- har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
Vi tilbyr
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling
- et arbeidsmiljø med løsningsorienterte og dyktige medarbeidere
- en variert og meningsfylt arbeidshverdag
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Spesielle forhold i stillingen
Ansatte i Bo og habilitering må være forberedt på at det av og til må benyttes egen bil i tjenesten, dette blir kompensert med kilometergodtgjørelse. Vi har egne biler til enkelte av tjenestemottakerne våre.
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi Bank ID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg Bank ID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema:
Søk her