Vi søker etter flere faste saksbehandlere som har ønske om å være med og levere på vårt samfunnsoppdrag.
NAV Arbeid og ytelser Møre og Romsdal er lokalisert i nye, flotte lokaler i Kristiansund med til sammen 140 medarbeidere. Hos oss vil hovedoppgaven være saksbehandling etter reglene i folketrygdlovens kapitler som gjelder for ytelsene sykepenger, uføretrygd og ytelse til enslig mor eller far. Hos oss er det mulighet for læring og utvikling av kompetanse.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder i stillingen som saksbehandler:
• Saksbehandling, rådgivning og/eller veiledning innenfor forvaltningens ytelsesområder, beregning og utbetaling av ytelser, samt forberedende klagebehandling
• Telefonhenvendelser til brukere og samarbeidende enheter
• Samarbeide med andre enheter i NAV og andre samarbeidspartnere
• Opplæring
• Bidra til kvalitet og faglig utvikling på fagområdene
• Faglig rådgivning av kollegaer og samarbeidspartnere
Endring av arbeidsoppgaver må påregnes
Kvalifikasjoner
Kompetansekrav for saksbehandler:
• Fullført utdannelse tilsvarende bachelor, fortrinnsvis innen juridiske, økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag
• Relevant erfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet
• God digital kompetanse
• Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
• God forvaltningsrettslig kompetanse og erfaring vil bli tillagt vekt
Ønskelig erfaring:
- Erfaring fra rådgivning eller opplæring er en fordel
- Erfaring fra juridisk/offentlig saksbehandling er en fordel
- Vi oppfordrer nyutdannede til å søke
Attesterte vitnemål og attester må lastes opp sammen med søknaden i WebCruiter. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer samt en godkjenning fra NOKUT.
Vitnemål kan deles via: https://www.vitnemalsportalen.no/
Personlige egenskaper
For å lykkes i stillingen må du:
• Være rask og effektiv med god kvalitet i saksbehandlingen
• Være resultatorientert og omstillingsdyktig
• Ha evne og vilje til å bidra inn i et godt arbeidsmiljø
• Ha en klar forståelse for rollen som saksbehandler og NAVs samfunnsoppdrag
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Aktivt og engasjert arbeidsmiljø
God opplæring
Fleksitidsordning
Trening i arbeidstiden
Mulighet for hybrid arbeidshverdag
God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Lønn som rådgiver (1434) i Staten, ltr. 54 - 61 (kr 532 200 - 594 500)
Kontaktinformasjon
Roxana Raspopa, Avdelingsleder sykepenger, 928 50 805
Kenneth Nerlandsrem, Avdelingsleder sykepenger, 414 67 129
May Kristin Sildnes, Avdelingsdirektør, 913 77 584
Arbeidssted
Næringsveien 7
6517 Kristiansund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4800368508
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.05.2024