Annonse
KSU – Vipps – desktop
Terje Holm
Artikkel
Terje Holm
21 mars 2020 19:56
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

(Foto: Terje Holm)(Foto: Terje Holm)

Lørdag 21. mars ankom «Smøla» til Kristiansund. Den ble overlevert Fjord1 fra Havyard verft i Leirvik i Sogn den 19. mars 2020. Ved middagstider på lørdag la den til ved Seivika ferjekai for å kjøre i land mannskapets biler.

Karsten Holm, med lang fartstid i rederiet, har byggeoppsynet med de tre siste nye Nordmøreferjene. Han var også skipper på turen oppover. Søsterskipet til Smølasambandet, «Møringen», vil sannsynligvis komme til Kristiansund i løpet av april. «Stangvikfjord», som er samme ferjetype, blir ferdig inn mot sommeren for trafikk i sambandet Kvanne-Rykkjem.

Alle ferjene har en kapasitet på 50 biler med en stor panorama utsiktsalong over bildekket. «Smøla» vil bli liggende i Kristiansund en periode for videre utprøving og opplæring. Sammen med «Tustna» og «Grip» blir dette fem flotte nye ferjer for trafikk på Nordmørsfjordene frem til 2030.

02 Smola ankommer Seivika 2103 2020 THB/F Smøla ankommer Seivika. Foto: Terje Holm

03 Smola ankommer Seivika 2103 2020 TH 1B/F Smøla ankommer Seivika. Foto: Terje Holm

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse