Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
Terje Holm
Artikkel
21 mars 2020 19:56
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

(Foto: Terje Holm)(Foto: Terje Holm)

Lørdag 21. mars ankom «Smøla» til Kristiansund. Den ble overlevert Fjord1 fra Havyard verft i Leirvik i Sogn den 19. mars 2020. Ved middagstider på lørdag la den til ved Seivika ferjekai for å kjøre i land mannskapets biler.

Karsten Holm, med lang fartstid i rederiet, har byggeoppsynet med de tre siste nye Nordmøreferjene. Han var også skipper på turen oppover. Søsterskipet til Smølasambandet, «Møringen», vil sannsynligvis komme til Kristiansund i løpet av april. «Stangvikfjord», som er samme ferjetype, blir ferdig inn mot sommeren for trafikk i sambandet Kvanne-Rykkjem.

Alle ferjene har en kapasitet på 50 biler med en stor panorama utsiktsalong over bildekket. «Smøla» vil bli liggende i Kristiansund en periode for videre utprøving og opplæring. Sammen med «Tustna» og «Grip» blir dette fem flotte nye ferjer for trafikk på Nordmørsfjordene frem til 2030.

02 Smola ankommer Seivika 2103 2020 THB/F Smøla ankommer Seivika. Foto: Terje Holm

03 Smola ankommer Seivika 2103 2020 TH 1B/F Smøla ankommer Seivika. Foto: Terje Holm

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Viktig informasjon i tåkeleggingskaoset dette. Hva angår vindkraft blir den aldri bedre enn ca 30% i effektivitetsgrad mot innstallert effekt ...
Ansgar Dypbukt 2 dager siden Strømprisen til himmels
Sier meg enig i alt du skriver, strøm prisen er jo helt forferdelig ikke bare den, men nettleia er jo ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøSaksa frå referansegruppemøte 17.08.23: Forslag NTP 2024- 2036: Forslaget til ny plan innebærer mer enn halvering av årlige midler til vegbygging ...
Geir Ole Sætremyr 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDu marmar på med ditt og spissformuleringar.
Terje Sundsbø 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Geir Ole SætremyrDu har rett i at realisme er en dyd – gratis ferge koster staten dyrt. Fergeavløsningsprosjekter blir derfor mer lønnsomme ...
Geir Ole Sætremyr 10 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøRealisme er også ein dyd. Sande Fastllandssamband AS har eksistert i 20 år+. Urealistisk. Nå oppgraderast fergebåsane på 4 stopp ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse