Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
25 juni 2020 21:49
Del på Facebook
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF). Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF). Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Regjeringens avtale med flyselskapene Widerøe, SAS og Norwegian om et grunnleggende flytransporttilbud blir forlenget til 31. august.

Avtalene ble inngått 25. mars og hadde opprinnelig varighet til 31. mai. Disse ble forlenget til 30. juni. Nå har Samferdselsdepartementet inngått nye avtaler med flyselskapene, med varighet til 31. august.

– Det er fortsatt krevende tider i luftfarten, og selv om trafikken ser ut til å ta seg opp, er det nødvendig at staten sikrer et godt flytilbud gjennom kjøp av flyruter. Derfor forlenger vi avtalen med flyselskapene om et grunnleggende tilbud i hele landet, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) i en pressemelding.

Fra 1. juli tas rutene fra Oslo til Trondheim, Bergen og Stavanger ut av kjøpet, og fra 16. juli trer nye avtaler, som innebærer noen rutejusteringer og en nedtrapping av det statlige tilskuddet, i kraft.

Blant tilbudene som styrkes, er strekningen Stokmarknes-Bodø, hvor det blir to ekstra rundturer de neste ukene. Fra 17. august vil det være to daglige rundturer fra Stokmarknes til både Bodø og Tromsø.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse