Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
27 juli 2020 10:31
Del på Facebook
På de nasjonale målingene i vår har Arbeiderpartiet ligget på 24 til 26 prosent i gjennomsnitt. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
På de nasjonale målingene i vår har Arbeiderpartiet ligget på 24 til 26 prosent i gjennomsnitt. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ap-leder Jonas Gahr Støre sier han satser alt på det kommende stortingsvalget.

Flere har sagt at valget i 2021 er hans siste sjanse til å bli statsminister.

Om tapet i 2017 sier Støre:

– Det var et bittert nederlag, det vil jeg si, for det hadde vært viktig å vinne det valget, sier Støre til NRK.

Støre, som har vært Ap-leder i seks år, sier han har mange år igjen i politikken, men at valget neste år blir viktig:

– Jeg har mange år igjen, men jeg er enig i at det er et valg som er helt avgjørende for oss i Arbeiderpartiet. Jeg er leder i Ap så jeg setter alt inn på det, så får dagen etter vise hva den bringer. Jeg har tro på at vi kan få et nytt flertall og at Ap da kan ta ansvar å lede en ny regjering.

På de nasjonale målingene i vår har Arbeiderpartiet ligget på 24 til 26 prosent i gjennomsnitt, men de hadde én enkeltmåling nede på 20,8 prosent. Aps mulige regjeringspartner Sp har ligget mellom 13 og 16,5 prosent.

Støre ser for seg en rødgrønn regjering med Ap, Sp og SV, men Sp-leder Trygve Slagsvold Vedum har vært klar på at han fortrekker en regjering med Ap, uten SV på slep. Uansett vil Støre ha statsministerposten.

– Arbeiderpartiet er det største partiet. Jeg mener det er rimelig at det største partiet har statsministeren.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse