Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
22 november 2020 06:36
Del på Facebook
Norwegian hadde ved utgangen av tredje kvartal totalt 67 milliarder kroner i gjeld. Norwegians samlede eiendeler var da bokført til 78 milliarder kroner. Foto: Carina Johansen / NTB
Norwegian hadde ved utgangen av tredje kvartal totalt 67 milliarder kroner i gjeld. Norwegians samlede eiendeler var da bokført til 78 milliarder kroner. Foto: Carina Johansen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En konkurs i Norwegian vil gi kreditorene enorme tap, heter det i en rapport fra Deloitte

Det kommer fram i en rapport det internasjonale revisjonsselskapet Deloitte har laget på oppdrag fra Norwegian. Etter at Norwegians fly er solgt, vil tapet til kreditorene beløpe seg til 5,98 milliarder euro ifølge rapporten. Det tilsvarer nær 64 milliarder kroner, melder E24.

Det er den irske avisen Irish Times som har fått tak rapporten som onsdag denne uken ble lagt fram for dommeren Michael Quinn i Dublin. Ifølge Irish Times skriver Deloitte i sin rapport at Norwegian vil gå tom for kontanter innen mars 2021.

E24 har bedt om en kommentar fra Norwegian i forbindelse med rapporten.

– Vi har ikke noe mer å tilføye utover det vi meldte i forbindelse med pressekonferansen og i børsmeldingene, sier pressekontakt Christer Baardsen i en epost lørdag ettermiddag.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse