Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
01 mars 2021 13:03
Del på Facebook
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En ny undersøkelse viser at NRK hadde en andel på 49,9 prosent av all TV-titting i februar og vant dermed seerkampen. Hakk i hæl følger TV 2.

Nordmenn mellom 10 og 79 år så 162 minutter i snitt på tv hver dag i februar, viser en undersøkelse fra Kantar Media. Det utgjør en vekst på 10,2 prosent fra februar 2020, skriver Kampanje.

Denne måneden har NRK blant annet bydd på Melodi Grand Prix, VM i skiskyting i Pokljuka i Slovenia, samt VM i nordiske grener i Oberstdorf i Tyskland.

NRK har også hatt suksess med Mesternes mester, som har hatt sin mest sette sesong hittil med et snitt på 1,5 millioner seere.

– Vi er fremdeles i en pandemisituasjon, folk er mye hjemme og er i Norge, og sånn sett så er det fint å se at det er stor oppslutning om det norske TV-tilbudet, sier NRKs TV-sjef Arne Helsingen til Kampanje.

TV 2 er den andre vinneren i februar med en totalandel på 24,6 prosent av markedet. Hovedkanalen TV 2 har en andel på 16,8 prosent. Nyhetskanalen hadde en andel på 3,5 prosent.

Utviklingen er ikke like god i lineær-TV-markedet for Discovery-gruppen. De nådde en totalandel på 12,4 prosent i februar. Nesten alle Discovery-kanalene går tilbake, inkludert TVNorge som ender på 5,6 prosent.

Heller ikke Nordic Entertainment Group kan glede seg over utviklingen i dette markedet. Deres tre kanaler TV3, Viasat 4 og TV6 tar en samlet andel på 5,6 prosent. Hovedkanalen TV3 har en andel på 2,8 prosent.

(©NTB)

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Viktig informasjon i tåkeleggingskaoset dette. Hva angår vindkraft blir den aldri bedre enn ca 30% i effektivitetsgrad mot innstallert effekt ...
Ansgar Dypbukt 2 dager siden Strømprisen til himmels
Sier meg enig i alt du skriver, strøm prisen er jo helt forferdelig ikke bare den, men nettleia er jo ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøSaksa frå referansegruppemøte 17.08.23: Forslag NTP 2024- 2036: Forslaget til ny plan innebærer mer enn halvering av årlige midler til vegbygging ...
Geir Ole Sætremyr 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDu marmar på med ditt og spissformuleringar.
Terje Sundsbø 9 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Geir Ole SætremyrDu har rett i at realisme er en dyd – gratis ferge koster staten dyrt. Fergeavløsningsprosjekter blir derfor mer lønnsomme ...
Geir Ole Sætremyr 10 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøRealisme er også ein dyd. Sande Fastllandssamband AS har eksistert i 20 år+. Urealistisk. Nå oppgraderast fergebåsane på 4 stopp ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse