Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
01 mars 2021 13:03
Del på Facebook
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En ny undersøkelse viser at NRK hadde en andel på 49,9 prosent av all TV-titting i februar og vant dermed seerkampen. Hakk i hæl følger TV 2.

Nordmenn mellom 10 og 79 år så 162 minutter i snitt på tv hver dag i februar, viser en undersøkelse fra Kantar Media. Det utgjør en vekst på 10,2 prosent fra februar 2020, skriver Kampanje.

Denne måneden har NRK blant annet bydd på Melodi Grand Prix, VM i skiskyting i Pokljuka i Slovenia, samt VM i nordiske grener i Oberstdorf i Tyskland.

NRK har også hatt suksess med Mesternes mester, som har hatt sin mest sette sesong hittil med et snitt på 1,5 millioner seere.

– Vi er fremdeles i en pandemisituasjon, folk er mye hjemme og er i Norge, og sånn sett så er det fint å se at det er stor oppslutning om det norske TV-tilbudet, sier NRKs TV-sjef Arne Helsingen til Kampanje.

TV 2 er den andre vinneren i februar med en totalandel på 24,6 prosent av markedet. Hovedkanalen TV 2 har en andel på 16,8 prosent. Nyhetskanalen hadde en andel på 3,5 prosent.

Utviklingen er ikke like god i lineær-TV-markedet for Discovery-gruppen. De nådde en totalandel på 12,4 prosent i februar. Nesten alle Discovery-kanalene går tilbake, inkludert TVNorge som ender på 5,6 prosent.

Heller ikke Nordic Entertainment Group kan glede seg over utviklingen i dette markedet. Deres tre kanaler TV3, Viasat 4 og TV6 tar en samlet andel på 5,6 prosent. Hovedkanalen TV3 har en andel på 2,8 prosent.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 6 dager siden Anbefales å ta et besøk til Kvernes
Nå forstod jeg hvorfor det kalles stavkirke!
@Terje SundsbøPunk 1 og 2. Premissene i påstanden er ufullstendig. Vart spørsmålet komplettert med kostnaden for kvar passering målt opp mot ...
@Geir Ole SætremyrHvorfor svarer du ikke på de spørsmålene du får? Det du kaller en ytring fra Rasmus Rasmussen, er en liste ...
@Terje SundsbøEg peika på at Trude Brosvik sa meir. Ja  ho ville ha rassikring av Tokagjelet også. Så det er korrekt. ...
@Terje SundsbøHar du lest protokollen frå Fylkestinget der dei behandla RTP?
@Geir Ole SætremyrVestland fylkeskommune prioriterer ikke rassikring av turistveier og vedlikehold av veiene mellom fergeleiene framfor fastlandssamband til egne innbyggere. De skal ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse