Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
01 mars 2021 13:03
Del på Facebook
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
NRK var den store vinneren av seerkampen i februar. Her ved programlederne Kåre Magnus Bergh, Silje Nordnes og Ronny Brede Aase under finalen i Melodi Grand Prix 2021.Foto: Julia Marie Naglestad / NRK / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En ny undersøkelse viser at NRK hadde en andel på 49,9 prosent av all TV-titting i februar og vant dermed seerkampen. Hakk i hæl følger TV 2.

Nordmenn mellom 10 og 79 år så 162 minutter i snitt på tv hver dag i februar, viser en undersøkelse fra Kantar Media. Det utgjør en vekst på 10,2 prosent fra februar 2020, skriver Kampanje.

Denne måneden har NRK blant annet bydd på Melodi Grand Prix, VM i skiskyting i Pokljuka i Slovenia, samt VM i nordiske grener i Oberstdorf i Tyskland.

NRK har også hatt suksess med Mesternes mester, som har hatt sin mest sette sesong hittil med et snitt på 1,5 millioner seere.

– Vi er fremdeles i en pandemisituasjon, folk er mye hjemme og er i Norge, og sånn sett så er det fint å se at det er stor oppslutning om det norske TV-tilbudet, sier NRKs TV-sjef Arne Helsingen til Kampanje.

TV 2 er den andre vinneren i februar med en totalandel på 24,6 prosent av markedet. Hovedkanalen TV 2 har en andel på 16,8 prosent. Nyhetskanalen hadde en andel på 3,5 prosent.

Utviklingen er ikke like god i lineær-TV-markedet for Discovery-gruppen. De nådde en totalandel på 12,4 prosent i februar. Nesten alle Discovery-kanalene går tilbake, inkludert TVNorge som ender på 5,6 prosent.

Heller ikke Nordic Entertainment Group kan glede seg over utviklingen i dette markedet. Deres tre kanaler TV3, Viasat 4 og TV6 tar en samlet andel på 5,6 prosent. Hovedkanalen TV3 har en andel på 2,8 prosent.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 dager siden Brobygging
Når fergeleiet flyttes ut fra sentrum av Molde, blir fortsatt ferge et enda dårligere alternativ. Hva sier folket på Vestnes ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøNo er "gjeldande " NTP i ferd med å gå ut på dato. Og, strekninga Ålesund til Molde er
@Geir Ole SætremyrMøreaksen er blant de høyest rangerte prosjektene basert på netto nytte pr. investert krone i gjeldende NTP. Få andre har ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøEg forstår at enkelte drøymer om å lese dette inn i dei signala som er gitt. Men, det er ikkje ...
@Geir Ole SætremyrSamferdselsministeren vil utrede om det kan bli en mindre økonomisk belastning om Møreaksen deles opp i flere trinn. Han ønsker ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse