Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
07 januar 2022 12:04
Del på Facebook
Roar Halten, daglig leder i KNT. Foto: Gro Halten
Roar Halten, daglig leder i KNT. Foto: Gro Halten
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kristiansund og Nordmøre Turistforening (KNT) har aldri presentert så mange fellesturer som i 2022 i årets utgave av Fellesturheftet.

– I år blir det alt fra enkle bynære turer, til mer krevende turer for den mer erfarne fjellfanten, og alt der imellom selvsagt, skriver KNT.

Fellesturheftet 2022 er utvidet med flere sider, og turtilbudet har aldri vært mer variert enn i år. Det er rundt 50 turledere som gir av sin frivillige innsats for å dra med folk på tur.

Starter turene i helgen

Årets første tur er en topptur til Trolltind med KNT Fjellsport. Dette er en tur som allerede er fulltegnet med påmeldte, og turleder Sofie lover en knallopplevelse på ski.

Søndag er det en nærtur for kristiansunderne. Turleder Jens Halten skal på KNT sin løype Havstien på søndag klokken 11.00, opplyser KNT.

Her er det fortsatt mye ledige plasser. Dette blir et fint startskudd i det nye året, og blir det andre arrangementet av over 100 i året som kommer.

KNT Fjellsport og Barnas Turlag gir økning i turer

Mye av forklaringen på den store økningen i antallet turer er etableringen av KNT Fjellsport, som kommer inn med mange fellesturer for de som søker litt mer spenning. KNT Barnas Turlag er også svært aktive og har aldri hatt så mange arrangementer som i 2022.

I flere tiår har KNT lagt ned store ressurser på å få folk med på fellestur. Dette er et viktig bidrag for folkehelsa og vi synes det er kjekt å kunne være med å bidra til at mange for gode natur- og turopplevelser.

På nett

Alle turene ligger ute på KNT sine nettsider via nettsiden kntur.no.

KNT takker sin hovedsamarbeidspartner Sparebank1 Nordmøre som er blant de som gjør fellesturene mulig.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 19 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 21 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse