Annonse
Redaksjonen
Artikkel
Redaksjonen
19 april 2022 14:19
Del på Facebook
Foto: KKS
Foto: KKS
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– KKS har gleden av å meddele at vi har gått til anskaffelse av et fartøy som skal brukes i Gripruta allerede i inneværende sesong, skriver Kristiansund Kommunale Sundbåtvesen (KKS) i en pressemelding.

Det er inngått en kjøpsavtale mellom KKS og Bolærnebåtene AS knyttet til fartøyet MS «Færdercruise».

Fartøyet vil få nytt navn ved overlevering og skal hete MS «Kvikk» med hjemmehavn i Kristiansund, står det i meldingen.

– Det har vært en krevende prosess for å få på plass et fartøy i tide, og vi har landet på en løsning som ivaretar Grip både på kort og muligens lengre sikt, skriver KKS.

Annonse
Annonse

Fartøyet har i dag en kapasitet på 48 passasjerer pluss besetning.

– Vi vil jobbe inn mot myndigheter for å øke denne kapasiteten, skriver KKS.

Fartøyet har maks hastighet på 19,9 knop, som gjør det mulig å gå ekstra turer ved behov for å ta unna etterspørselen i den travleste tiden. Det samme gjelder å nå andre destinasjoner i regionen, som vi også tidligere har hatt forespørsler fra, opplyser KKS.

– Vi har som mål at årets oppstart blir som planlagt, 27. mai 2022, skriver KKS.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 1 dager siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse