Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
09 mai 2022 12:36
Del på Facebook
Finansieringen av NRK ble endret i 2020, og lisensen ble erstattet med betaling over skatteseddelen. Nå har statskanalen inntekter på mer enn 6 milliarder årlig. Foto: Erik Johansen / NTB
Finansieringen av NRK ble endret i 2020, og lisensen ble erstattet med betaling over skatteseddelen. Nå har statskanalen inntekter på mer enn 6 milliarder årlig. Foto: Erik Johansen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Statskanalen har økt inntektene med 130 millioner kroner og har passert 6 milliarder i inntekter.

NRK AS hadde inntekter på 6.007.000.000 kroner i 2021. Det er første gang inntektene til statskanalen bikker seks milliarder kroner, melder Kampanje.

– Dette er en konsekvens av tilskuddsordningen vår. Hadde vi blitt kompensert for lønnsvekst og prisvekst hadde vi passert seks milliarder kroner for flere år siden, sier økonomidirektør Andreas Norvik i NRK til Kampanje.

Norvik påpeker at NRK har en helt annen inntektsutvikling enn de fleste andre store mediehusene i Norge.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

– Inntektsutviklingen vår er mye svakere og det skyldes at vi er underlagt det regimet vi er. Det er godt i dårligere tider og mer krevende i gode tider, sier han.

Finansieringen av NRK ble endret i 2020, og lisensen ble erstattet med betaling over skatteseddelen.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøDet som er hovedargumentet frå di side er at Otrøya og Gosssen skal få fastlandssamband. Og det kan bare skje ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu sier at premisset for fergefri E39 er at det først og fremst skal legge til rette for fergeavløsning for ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse