Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
10 juni 2022 20:34
Del på Facebook
Havila Castor ligger ved kai i Bergen. Foto: Havila Kystruten
Havila Castor ligger ved kai i Bergen. Foto: Havila Kystruten
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Havila Kystruten har ikke fått avklaring på spørsmålene om forsikring fra myndighetene, og må avlyse nok en kystrundtur.

Det er rundturen som hadde planlagt avgang 17. juni som nå avlyses. Det dreier seg om forsikring for skipet Havila Capella, som er leaset fra et russisk selskap og dermed rammet av sanksjonene mot Russland.

Havila opplyser at det jobbes med å finne en permanent løsning for eierskifte for skipet.

– Vi går inn i høysesongen med mange passasjerer som også skal oppleve andre deler av Norge. Av hensyn til de som har bestilt seg tur med Havila Capella, velger vi å kansellere neste rundtur med Havila Capella allerede nå fredag ettermiddag, sier administrerende direktør Bent Martini.

Annonse
Annonse

Han sier det er frustrerende at de ikke får en avklaring fra myndighetene. Reisende som har billetter får tilbud om å bytte til en senere dato eller få pengene tilbake.

Havila vant i 2018 den minste av to kontrakter på kystruten mellom Bergen og Kirkenes, etter at regjeringen året før la strekningen ut på anbud. Planen er at Havila skal trafikkere ruten med fire skip.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse