Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
10 juni 2022 20:34
Del på Facebook
Havila Castor ligger ved kai i Bergen. Foto: Havila Kystruten
Havila Castor ligger ved kai i Bergen. Foto: Havila Kystruten
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Havila Kystruten har ikke fått avklaring på spørsmålene om forsikring fra myndighetene, og må avlyse nok en kystrundtur.

Det er rundturen som hadde planlagt avgang 17. juni som nå avlyses. Det dreier seg om forsikring for skipet Havila Capella, som er leaset fra et russisk selskap og dermed rammet av sanksjonene mot Russland.

Havila opplyser at det jobbes med å finne en permanent løsning for eierskifte for skipet.

– Vi går inn i høysesongen med mange passasjerer som også skal oppleve andre deler av Norge. Av hensyn til de som har bestilt seg tur med Havila Capella, velger vi å kansellere neste rundtur med Havila Capella allerede nå fredag ettermiddag, sier administrerende direktør Bent Martini.

Annonse
Annonse

Han sier det er frustrerende at de ikke får en avklaring fra myndighetene. Reisende som har billetter får tilbud om å bytte til en senere dato eller få pengene tilbake.

Havila vant i 2018 den minste av to kontrakter på kystruten mellom Bergen og Kirkenes, etter at regjeringen året før la strekningen ut på anbud. Planen er at Havila skal trafikkere ruten med fire skip.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse