Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
23 september 2022 09:50
Del på Facebook
Distriktsbefolkningen er mest opptatt av å få kuttet drivstoffprisene, mens befolkningen i landet som helhet mener strømprisene har størst betydning for økonomien. Foto: Torstein Bøe / NTB
Distriktsbefolkningen er mest opptatt av å få kuttet drivstoffprisene, mens befolkningen i landet som helhet mener strømprisene har størst betydning for økonomien. Foto: Torstein Bøe / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Strømstøtte er det viktigste tiltaket fra regjeringen for å sikre nordmenns økonomi nå, ifølge en undersøkelse. På andre plass kommer redusert drivstoffavgift.

Norges Automobil-Forbund (Naf) har spurt 1005 personer over hele landet hva de mener er det viktigste regjeringen kan gjøre for å trygge innbyggernes økonomi.

I befolkningen som helhet svarer 66 prosent at fortsatt strømstøtte er viktigst, mens 44 prosent er mest opptatt av kutt i avgifter på drivstoff.

Blant de som bor i distriktene er imidlertid resultatene motsatt. Her svarer 66 prosent avgiftskutt og drivstoff, og 49 prosent svarer strømstøtte.

– I mange distriktskommuner, spesielt i Nord- og Midt-Norge der strømprisen har vært lavere, gjør de skyhøye drivstoffprisene et større innhogg i økonomien enn det strømmen har gjort til nå. Men det er ingen tegn til at energikrisen er på hell, og det er viktig at regjeringen skaper trygghet for folk både i by og bygd, sier pressesjef Ingunn Handagard i Naf.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr Nylig Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 2 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Hans-Peter Kaaresen 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnFøyer seg inn i en lang rekke av tilsvarende........."Pompel og Pilt" fortsetter som bidragsytere i underholdningsbransjen.  Teoriene deres er det ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse