Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
26 april 2023 10:08
Del på Facebook
Astrid og Trygve Roaldset blir nye bestyrere på Innerdalshytta. Foto: Roar Halten
Astrid og Trygve Roaldset blir nye bestyrere på Innerdalshytta. Foto: Roar Halten
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En av de mest kjente turistforeningshyttene får nye drivere, skriver Kristiansund og Nordmøre Turistforening (KNT) i en pressemelding.

– Det er Trygve og Astrid Roaldset som blir bestyrerpar i år, skriver KNT.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innerdalshytta ligger vakkert til i det som er kjent som Norges vakreste dal.

Trygve og Astrid ser fram til å overta som vertskap i den kjente hytta i Sunndal. De har lenge drømt om å få en mulighet som dette.

– Å ta imot sultne fjellturister i disse vakre omgivelsene blir urolig flott, sier Roaldset-paret.

Åpner med betjening sankthansaften

Ilddåpen for det nye bestyrerparet blir sankthansaften. Da skal de ha full drift på hytta sommeren gjennom og til 31. august. Etter det står de klare for å ta imot bryllupsgjester, blåturer, bursdagsselskap og andre som ønsker å legge arrangementet sitt til den vakre dalen og Innerdalshytta.

Annonse
Annonse

Mellom betjent sesong er hytta åpen for selvbetjent overnatting.

Astrid og Trygve Roaldset er fra Surnadal, og tar nå veien over Bjøråskaret for å servere græt og bakkels, samt ta imot de mange tusen fotturistene som hvert år kommer opp i Innerdalen.

Godt humør og vinnende vesen

Daglig leder Roar Halten i KNT er svært takknemlig for at Roaldset-paret takket ja til å være bestyrere på Innerdalshytta.

– Dette blir veldig bra. Med sitt gode humør og vinnende vesen, så tror jeg paret blir tatt godt imot fra alle som besøker Innerdalshytta i sommer, sier Halten.

Avtalen mellom KNT og Astrid og Trygve Roaldset om drift av turistforeningshytta er på fem år, og varer fram til 2028.

Fakta om Kristiansund og Nordmøre Turistforening (KNT)

KNT er en av landets eldste turistforeninger. Siden 1888 har foreningen sørget for at fjellturister har en plass å bo i fjellheimen, i tillegg til at de også har merka stier å følge. På Nordmøre og tilgrensende strøk har KNT 26 hytteanlegg – fordelt på ytre Nordmøre, Trollheimen og Sunndalsfjella og Dovrefjell. De fleste er selvbetjente, men fire av anleggene er betjente i sommersesongen. Dette er Vangshaugen, Aursjøhytta, Innerdalshytta og Todalshytta. KNT står også bak en av DNT sine SignaTUR, som er spesielt utvalgte kvalitetsturer. Fjordruta er med sine 13 hytter, 150 km løypenett og 12 dagers tur en av disse SignaTURene.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse