Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
30 mai 2023 21:46
Del på Facebook
Hurtigruten tapte 592 millioner kroner i årets første kvartal. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Hurtigruten tapte 592 millioner kroner i årets første kvartal. Foto: Gorm Kallestad / NTB

Hurtigruten tapte 592 millioner kroner i årets første kvartal. Det kommer fram i en børsmelding som ble lagt fram tirsdag kveld.

Ifølge børsmeldingen kan selskapet vise til driftsinntekter på 161 millioner euro i årets tre første måneder. Ifølge Dagens Næringsliv., som omtalte tallene først, viser også regnskapet at selskapet tapte 49 millioner euro før skatt i samme periode. Det tilsvarer 592 millioner norske kroner.

I meldingen står det også at de ser en positiv trend innen bestillinger og at de fra 26. mai i år hadde over 535 millioner euro i forhåndsbokførte inntekter for 2023.

– Per 26. mai har Hurtigruten-konsernet omsatt for totalt 46 millioner euro i nysalg, som er opp 50 prosent fra samme periode året før, heter det i rapporten.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse