Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
11 juli 2023 09:25
Del på Facebook
Kiwi har en markedsandel på 24,2 prosent, mens Rema 100 har 23,9 prosent. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB
Kiwi har en markedsandel på 24,2 prosent, mens Rema 100 har 23,9 prosent. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB

Ved utgangen av første halvår hadde Kiwi en markedsandel på 24,2 prosent, en økning på 1,7 prosentpoeng. Kjeden har med det tatt igjen Rema 1000.

Ifølge E24 kommer dette fram i upublisert bransjestatistikk.

Rema hadde en økning i andel – på 0,4 prosentpoeng fra utgangen av 2022 til utgangen av juni i år. Andelen er nå 23,9 prosent. Også Extra har framgang, med 0,5 prosentpoeng til 17,3 prosent, og er med det tredje størst.

Selv om Kiwi går fram, er eier Norgesgruppens totale andel uendret. Ifølge E24 skyldes dette blant annet fall i andel på 1,1 prosentpoeng for Meny.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse