Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
02 august 2023 09:21
Del på Facebook
Av de 25 som har druknet i juni og juli, var det én kvinne og 24 menn. En av de omkomne var et barn under 16 år. Illustrasjonsfoto: Vidar Ruud / NTB
Av de 25 som har druknet i juni og juli, var det én kvinne og 24 menn. En av de omkomne var et barn under 16 år. Illustrasjonsfoto: Vidar Ruud / NTB

14 mennesker druknet og døde i juli. Så langt i år har 53 personer dødd i drukningsulykker, noe som er seks flere enn på samme tid i fjor.

Det viser Redningsselskapets oversikt.

– Vi er bekymret over at flere har druknet så langt i år sammenlignet med i fjor, og vi trenger en koordinert og målrettet innsats for å få ned drukningstallene, sier generalsekretær Grete Herlofson i Redningsselskapet.

25 personer har mistet livet i drukningsulykker i sommermånedene juni og juli. Åtte av drukningsulykkene har skjedd etter fall fra land, åtte av ulykkene har skjedd etter fall fra fritidsbåt, inkludert én ulykke med kite og under sju bading.

Det har også vært én drukningsulykke i forbindelse med dykking og én fra et yrkesfartøy. Én ulykke er kategorisert som «annet», etter at en mann omkom da han forsøkte å redde et barn.

Av de 25 som har druknet i juni og juli, var det én kvinne og 24 menn. En av de omkomne var et barn under 16 år.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse