Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
09 august 2023 18:09
Del på Facebook
Myndighetene ber om at all tungtransport i Innlandet stanses som følge av ekstremværet. Her fra Dokka onsdag ettermiddag. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB
Myndighetene ber om at all tungtransport i Innlandet stanses som følge av ekstremværet. Her fra Dokka onsdag ettermiddag. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Politiet, Statsforvalteren, Statens vegvesen og Innlandet fylkeskommune ber alle i transportbransjen vente med transport som ikke er helt nødvendig.

– Nå er riksvei 25 i kombinasjon med fylkesvei 26 gjennom Trysil og Engerdal den eneste åpne ruta for trafikk mellom Østlandet og Trondheim. Disse veiene tåler ikke den tungtrafikken som til vanlig går på riksvei 3 og E6, sier samferdselssjef Aud M. Riseng i Innlandet fylkeskommune i en pressemelding.

Onsdag ettermiddag er rundt 114 fylkesveier og mange av riksveiene i Innlandet stengt på grunn av flom eller ras etter ekstremværet Hans. Derfor ber myndighetene transportørene om å kun gjennomføre oppdrag som er helt nødvendige med tanke på trafikksikkerheten.

– Vogntog som kjører på veiene i Innlandet nå, kan bli stoppet og bli omdirigert eller må snu, fordi det stadig oppstår nye og potensielt farlige situasjoner, sier seksjonssjef Asbjørn Stensrud i Statens vegvesen.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse