Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
26 oktober 2023 08:44
Del på Facebook
Okea fikk et svakere resultat i tredje kvartal enn i samme kvartal i fjor. Bildet viser bjelleseremonien på Oslo Børs i 2019. Foto: Thomas Brun / NTB
Okea fikk et svakere resultat i tredje kvartal enn i samme kvartal i fjor. Bildet viser bjelleseremonien på Oslo Børs i 2019. Foto: Thomas Brun / NTB

Oljeselskapet Okea fikk et resultat på 450 millioner kroner i tredje kvartal i år, ned fra 787 millioner kroner i samme periode i fjor.

Omsetningen var på 2,11 milliarder kroner, ned fra 2,14 milliarder i tredje kvartal i fjor, mens resultatet etter skatt endte på 32 millioner, ned fra 104 millioner i samme periode i fjor.

Selskapet tar også en nedskrivning på 475 millioner kroner på Yme-feltet.

Ifølge selskapets kvartalsrapport skyldes dette hovedsakelig en nedjustering av reservene, delvis motvirket av økte terminpriser på olje.

Selskapet, som har tidligere statsråd Ola Borten Moe som en av grunnleggerne, betalte ut 104 millioner i utbytte til aksjonærene i tredje kvartal. De vil også utbetale et utbytte på 1 krone per aksje i fjerde kvartal.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse