Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
26 oktober 2023 11:25
Del på Facebook
Generelt er norske virksomheter fornøyde med Nav. Men skoen trykker på flere punkter, særlig når det gjelder Navs regler og tilgjengelighet. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB
Generelt er norske virksomheter fornøyde med Nav. Men skoen trykker på flere punkter, særlig når det gjelder Navs regler og tilgjengelighet. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB

86 prosent av virksomhetene er fornøyde med Nav, og private virksomheter blir stadig mer fornøyde. Men flertallet synes reglene og tilgjengeligheten er for dårlig.

Det viser årets arbeidsgiverundersøkelse, som er gjennomført av Opinion på vegne av Nav. Den ble gjennomført mellom juni og juli i år, og 3290 virksomheter deltok i undersøkelsen.

Annonse
Annonse

86 prosent svarer at de er fornøyd med Nav, mens andelen som er fornøyd med Navs besøk i virksomheten, har steget fra 76 til 83 prosent fra i fjor. Tilfredsheten blant private virksomheter har økt fra 80 prosent i 2020 til 85 prosent i år.

– Det er positivt at andelen tilfredse ligger på et stabilt høyt nivå, og ikke minst at også de private virksomhetene har blitt stadig mer tilfredse, sier arbeidsdirektør Hans Christian Holte.

Under halvparten er imidlertid fornøyd med Navs regler og rutiner - 47 prosent svarer at de er fornøyde. 53 prosent svarer at de er fornøyde med hvor koordinerte og tilgjengelige medarbeiderne i Nav er.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

– Jeg har stor forståelse for at virksomhetene har behov for å få kontakt med Nav raskt og effektivt. Mange virksomheter har en fast kontaktperson, og de er generelt mer fornøyde enn de som ikke har det, sier Holte.

60 prosent svarer at de synes informasjonen fra Nav er klar og forståelig.

– Reglene er politisk bestemt, men vi har helt klart et potensial for å forklare dem på en bedre måte. Vi jobber med dette kontinuerlig, både i tekster på nav.no og i brev, sier arbeidsdirektøren.

(©NTB)

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse