Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
26 oktober 2023 16:37
Del på Facebook
Mellom klokka 8 og 9 i morgen er prisen på 1,77 kroner i alle de tre sørnorske prisområdene. Vi må tilbake til 27. april for å finne en time hvor prisen i hele Sør-Norge var så høy, ifølge Europower. Foto: Marius Helge Larsen / NTB
Mellom klokka 8 og 9 i morgen er prisen på 1,77 kroner i alle de tre sørnorske prisområdene. Vi må tilbake til 27. april for å finne en time hvor prisen i hele Sør-Norge var så høy, ifølge Europower. Foto: Marius Helge Larsen / NTB

Timesprisene på strøm når sitt høyeste nivå på et halvår i Sør-Norge fredag. Samtidig har fyllingsgraden ikke vært høyere på 20 år på Vestlandet.

På Østlandet (NO1) og Sør- og Sørvestlandet (NO2) blir snittprisen på strøm fredag på 1,1 kroner per kilowattime (kWh), mens den blir på 1,01 krone i midtre del av Vestlandet (NO5).

Mellom klokka 8 og 9 i morgen er prisen på 1,77 kroner i alle de tre sørnorske prisområdene. Vi må tilbake til 27. april for å finne en time hvor prisen i hele Sør-Norge var så høy, ifølge Europower.

Midt-Norge og Nord-Norge får en snittpris på strøm på 55,4 øre fredag.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Den ukentlige magasinstatistikken fra Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) kom onsdag.

Den viser at den samlede fyllingsgraden i kraftmagasinene er høyere enn normalen for samme periode de siste 20 årene, som er et nivå på 81,1 prosent.

Magasinene i Nord-Norge trekker noe ned, men i Vest-Norge lå nivået på 92,97 prosent i forrige uke – det høyeste på denne tiden av året de siste 20 årene.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse