Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
08 januar 2024 14:37
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO

FRAM endret prisene fra 1. januar 2024. FRAM skriver at «prisene blir endret som et resultat av økte priser på tjenester ellers i samfunnet».

– Alle inntekter fra billetter går til å opprettholde kollektivtilbudet, skriver FRAM i pressemeldingen.

Annonse
Annonse

Økningen utgjør i gjennomsnitt 4,3 prosent. Dette tilsvarer generell pris- og lønnsstigning for kommunene (kommunal deflator) som settes i statsbudsjettet.

Billettinntektene går i sin helhet tilbake til kollektivtilbudet i Møre og Romsdal, ifølge FRAM.

– Billettinntektene er viktige for at vi fremdeles skal ha et attraktivt kollektivtilbud. Også kollektivtrafikken har fått økte kostnader som mange andre tjenester i samfunnet, sier leder i FRAM marked, Toril Karlsnes.

Annonse
Annonse

Uendret pris for ungdom

Prisen på FRAM Ung blir uendret med 450 kroner for 30-dagersbillett. Denne billetten gjelder for buss og hurtigbåt i hele fylket. Det kan være verdt å merke seg at andre billettyper kan være billigere dersom man ikke har behov for å reise i større deler av fylket.

FRAM honnør blir nytt produkt

Fra 1. januar introduseres billetten FRAM Honnør. Denne vil koste 570 kroner for 30 dager.

– Å tilby et slikt produkt til denne aldersgruppen vil kunne øke attraktiviteten med å ta buss, sier Karlsnes.

Ny funksjonalitet i nettbutikk gjør det også er mulig for andre, for eksempel et familiemedlem, å kjøpe dette produktet «på vegne av», opplyser FRAM.

Priser buss 2024:

SoneEnkeltbillett VoksenEnkeltbillett Barn/HonnørPeriodebillett VoksenPeriodebillett Barn/Honnør
1 46 23 678 407
2 92 46 939 563
3 138 69 1627 976
4 184 92 1627 976
5 275 138 1627 976
6 459 229 1627 976
7 505 252 1627 976
8 551 275 1627 976
9 597 298 1627 976
Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse