Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
19 januar 2024 17:50
Del på Facebook
Det skal utføres nødvendig forsterkningsarbeid samt forlengning av tilleggskaien på Kvanne fergekai. Foto: Terje Holm
Det skal utføres nødvendig forsterkningsarbeid samt forlengning av tilleggskaien på Kvanne fergekai. Foto: Terje Holm

Fra mandag 22. januar endres rutetidene på sambandet Kvanne–Rykkjem og Arasvika–Hennset, opplyser Møre og Romsdal fylkeskommune.

Ferjene som til vanlig hører til på sambandene blir sett inn igjen 22. januar. Grunnet byggearbeid på Kvanne ferjekai har det vært endringer i fartøy og rutetider.

Annonse
Annonse

På Arasvika–Hennset går man nå tilbake til ordinær rutetabell, opplyser fylkeskommunen.

Kvanne–Rykkjem

Fra mandag 22. januar klokken 11.00 kommer ferjen M/F Stangvikfjord tilbake på sambandet Kvanne–Rykkjem. Rutetabellen blir da utvidet med to ekstra rundturer på hverdager og søndag.

Endringer for bussene mellom Molde og Trondheim

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Bussavgang klokken 21.10 fra Molde vil nå fortsette til Surnadal slik som tidligere. Avgangen klokken 19.45 fra Trondheim blir utsatt til klokken 20.05, dette for å passe med rutetidene til ferjen fra Kvanne. Bussen vil fortsette til Sunndalsøra slik som tidligere.

Arasvika–Hennset

Fra mandag 22. januar klokken 14.00 vil fergen M/F Driva ta opp igjen ruten på sambandet Arasvika–Hennset. Som følge av dette blir den ordinære rutetabellen tatt inn igjen slik den var før 29.november. På morgenen før fergebytte skjer vil rutetidene være slik de har vært etter 3.januar.

Det har siden november i fjor vært endringer i rutetidene grunnet forsterkningsarbeid på Kvanne ferjekai. Arbeidet vil pågå fram til omtrent slutten av april 2024.

Oppdaterte rutetider hos FRAM

Det kan bli mindre endringer på sambandet i denne perioden, og man må holde seg oppdatert på rutetidene i reiseplanleggeren på nettsidene til FRAM og i FRAM-appen. Her vil det til en hver tid være riktige rutetider, opplyser fylkeskommunen.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse