Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
29 januar 2024 12:11
Del på Facebook
Owe Ingemann Waltherzøe har startet et nytt parti. Foto: Emilie Holtet / NTB
Owe Ingemann Waltherzøe har startet et nytt parti. Foto: Emilie Holtet / NTB

Owe Ingemann Waltherzøe har startet et eget parti etter at han trakk seg som leder for Industri- og næringspartiet (INP).

Det nye partiet har fått navnet Det norske industriparti (DNI), bekrefter han overfor Adresseavisen.

– Nå kommer vi til å lage versjon 2.0 av Industri- og næringspartiet, og vi jobber nå med å få på plass de formelle tingene. I går og i morgentimene i dag ble vi registrert i enhetsregisteret, sier Waltherzøe til avisen.

Med seg på laget har han om lag halvparten av sentralstyret i det gamle INP, ifølge Adressa.

Målet er nå ifølge Waltherzøe å samle 5000 støtteerklæringer, slik at det nye partiet kan stille liste i stortingsvalget i 2025. Han håper på å få over mange medlemmer fra sitt gamle parti INP.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse