Annonse
NTB
Artikkel
NTB
29 januar 2024 12:11
Del på Facebook
Owe Ingemann Waltherzøe har startet et nytt parti. Foto: Emilie Holtet / NTB
Owe Ingemann Waltherzøe har startet et nytt parti. Foto: Emilie Holtet / NTB

Owe Ingemann Waltherzøe har startet et eget parti etter at han trakk seg som leder for Industri- og næringspartiet (INP).

Det nye partiet har fått navnet Det norske industriparti (DNI), bekrefter han overfor Adresseavisen.

– Nå kommer vi til å lage versjon 2.0 av Industri- og næringspartiet, og vi jobber nå med å få på plass de formelle tingene. I går og i morgentimene i dag ble vi registrert i enhetsregisteret, sier Waltherzøe til avisen.

Med seg på laget har han om lag halvparten av sentralstyret i det gamle INP, ifølge Adressa.

Målet er nå ifølge Waltherzøe å samle 5000 støtteerklæringer, slik at det nye partiet kan stille liste i stortingsvalget i 2025. Han håper på å få over mange medlemmer fra sitt gamle parti INP.

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 16 timer siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse