Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
30 april 2024 12:45
Del på Facebook
Benors røranlegg på Vestbase i Kristiansund. Foto: Heine Schjølberg
Benors røranlegg på Vestbase i Kristiansund. Foto: Heine Schjølberg

Equinor Energy AS har tildelt Oss-nor as og Benor AS rammeavtale på «Cutting and Threading of OCTG» og «Onshore Rig Preparation and Inspection of OCTG», står det i pressemeldingen.

Avtalene har en varighet på fem år med to opsjoner på to år. Til sammen ni år. Oss-nor og Benor har hatt denne typen kontrakter med Equinor (Statoil) i henholdsvis 40 og 15 år. Disse avtalene er tildelt i konkurranse med andre selskaper.

Annonse
Annonse

Lang erfaring

Oss-nor og Benor er godt forberedt på disse oppgavene og har lang erfaring innen nettopp denne typen tjenester, også for de andre selskapene som opererer i Norskehavet.

I 2022 gjennomførte Oss-nor en betydelig modernisering og utvidelse av sitt maskineringsverksted med blant annet en ny stor CNC-dreiebenk. Aktiviteten har økt i det siste, og selskapet ser nå på hvordan man kan utvide kapasiteten. Både når det gjelder videre modernisering og ikke minst med flere ansettelser.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Familiebedrift

Oss-nor er en familiebedrift lokalisert i Kristiansund og er også etablert i Sandnessjøen, Aukra og Hammerfest og har over 40 års erfaring innen denne bransjen. Benor som er etablert på Vestbase, er et datterselskap av Oss-nor som driver med inspeksjonstjenester innen offshore.

Når Equinor nå tildeler Oss-nor og Benor disse avtalene, bidrar det til å sikre og øke antall kompetansearbeidsplasser lokalt i Kristiansund.

Røravdelingen i Oss-nor har rundt 30 ansatte og i Benor er det i dag 15 ansatte og begge vokser stadig. I Oss-nor-gruppen er det cirka 100 ansatte til sammen i Kristiansund, Aukra, Sandnessjøen og Hammerfest.

Arbeidstokken består av et vidt aldersspekter fra 18 til 73 år. Flere har mer enn 30 års erfaring i Oss-nor, mens andre starter i disse dager som lærlinger.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse