Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
08 november 2024 15:37
Del på Facebook
Albertino Loureiro Nunes serverer frokost om bord på MS Otto Sverdrup. Foto: Philipp Hesse / Hurtigruten
Albertino Loureiro Nunes serverer frokost om bord på MS Otto Sverdrup. Foto: Philipp Hesse / Hurtigruten

Torsdag ble Hurtigrutens MS Otto Sverdrup kåret til tredje plass i Twinings Best Breakfast 2024 i kategorien for frittstående hotell, opplyser Hurtigruten i en pressemelding fredag.

I konkurranse med Britannia Hotel og Hotel Union Øye har Hurtigruten markert seg som en av de fremste når det kommer til frokostopplevelser i Norge.

Annonse
Annonse

Twinings Best Breakfast er en årlig kåring som fremhever kvalitet og variasjon i frokostserveringen på hoteller og overnattingssteder. Hurtigrutens plassering viser at frokostopplevelsen om bord kan måle seg med Norges beste hoteller.

Juryens vurdering:

Hurtigrutens signaturskip MS Otto Sverdrup setter en ny standard for frokostopplevelser til sjøs. I en vakker spisesal med panoramautsikt over norskekysten serveres delikatesser fra buffet og meny, basert på bærekraftige, lokale råvarer som hyller norsk matkultur. Med fantastisk service og kystens rikdom på tallerkenen, blir frokosten en uforglemmelig matopplevelse.

– Dette er en stor anerkjennelse for oss, og det er utrolig gøy at innsatsen fra teamet vårt, både på land og til sjøs, blir lagt merke til. Hele teamet har virkelig stått på for å gi gjestene våre en frokost de både legger merke til og setter pris på, sier Tani Gurra, Front of House & Beverage Director.

Annonse
Annonse

Lokale råvarer

Frokosten i Hurtigruten er en del av satsingen Norway's Coastal Kitchen, som består av kortreiste råvarer fra norskekysten. MS Otto Sverdrup er en del av Hurtigrutens Signaturkonsept, med reiser til Nordkapp og Svalbard.

– Å komme blant topp tre i en så tøff konkurranse betyr mye for oss. Vi er stolte av frokosttilbudet vårt, som blant annet består av varmretter, ferskt brød, lokale råvarer, og et utvalg av juice, smoothies og energishots. Vi er opptatt av å bruke lokale råvarer og sørge for at gjestene får en frokost som både smaker godt og gir en god start på dagen. Denne plasseringen inspirerer oss til å fortsette å utvikle og forbedre frokostopplevelsen til våre gjester, sier Øistein Nilsen, Culinary Director i Hurtigruten.

En viktig milepæl

Med over 400 hoteller i konkurransen er det en stor prestasjon å komme blant de tre beste i Norge. Dette er første gang et Hurtigruten-skip har nådd finalen i Twinings Best Breakfast, noe som er en viktig milepæl for selskapet.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse