Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
09 juni 2017 09:06
Del på Facebook
En arbeider ombord på Odfjell-eide Deepsea Atlantic i januar 2016. Senere på året ble riggen satt i drift på Johan Sverdrup-feltet. Arkivfoto: Tore Meek / NTB scanpix
En arbeider ombord på Odfjell-eide Deepsea Atlantic i januar 2016. Senere på året ble riggen satt i drift på Johan Sverdrup-feltet. Arkivfoto: Tore Meek / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Positive signaler og en offshorenæring i oppgang skaper optimisme.

NTB: Etter flere nedbemanningsrunder gjør flere store oppdrag at Odfjell Drilling skal ansette flere hundre medarbeidere. De fleste stillingene er offshore.
Ifølge Sysla Offshore går selskapet i gang med ansettelsene i 2018, og dette fortsetter i 2019.

– Vi har flere jobber som kommer nå fremover, og i den forbindelse må vi oppbemanne. Vi snakker om 300–400 nye ansatte globalt, sier administrerende direktør Simen Lieungh i Odfjell Drilling.

Det trengs blant annet medarbeidere til kontraktene på Johan Sverdrup, Mariner og Clair Ridge.

Ifølge Sysla har Odfjell Drilling kuttet over 1.500 ansatte siden oljeprisen begynte å falle, men 200 av disse er hentet tilbake den siste tiden.

(©NTB)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 6 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 21 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse