Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
22 august 2018 10:44
Del på Facebook
På Kvennset i Todalen, i den tidligere møbelfabrikken til Talgø, produseres elementene til bygget på Kranaskjæret i Kristiansund.  Foto: Steinar Melby / NettStudio
På Kvennset i Todalen, i den tidligere møbelfabrikken til Talgø, produseres elementene til bygget på Kranaskjæret i Kristiansund.  Foto: Steinar Melby / NettStudio
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Talgø er leverandør av bygg og kaidekke på Kranaskjærprosjektet. Ferdigelementene til bygget er produsert på den tidligere møbelfabrikken i Todalen. Kledning og bryggedekket til Kranaskjæret er også produsert hos Talgø på Talgø Møretre sin fabrikk i Surnadal. Dette gjør Kranaskjæret til et så hel-nordmørsk produkt som mulig.

Talgø Møbelfabrikk ligger på Kvennset i Todalen. Fabrikklokalet på 12 000 kvadratmeter brukes ikke lenger til møbelproduksjon, men her produseres i dag ferdige elementer til en rekke forskjellige typer bygg. 

IMG 8845 Edit 2Fabrikken fungerer i tillegg som et administrativt og logistikkmessig knytepunkt for en rekke import- og produksjonsoppgaver ellers i konsernet. Hovedkontoret til Talgø-konsernet ligger også her.

IMG 8875Det er ca. 40 ansatte på fabrikken i Todalen, hvor driften ble gjenopptatt for omtrent ett år siden. Her betjenes en avansert teknisk sag, hvor ingeniørene på huset sender konstruksjonstegninger direkte til maskinen og ut kommer ferdig stenderverk til hele bygg. Foto: Steinar Melby / NettStudio

Talgø Møretre har vært med som hovedsponsor av webkameraprosjektet - Kranaskjæret direkte siden oppstarten i februar. Sparebank 1 Nordvest var med som en av hovedsponsorene av direktetjenesten inntil i sommer 

Kranaskjærprosjektet kan du følge LIVE her

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse