Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
24 oktober 2018 11:35
Del på Facebook
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag 26. oktober anløper britiske MS «Marco Polo» Kristiansund på vei til Nord-Norge og Aurora Borealis. Dette er årets nest siste cruiseanløp.

Cruiseskipet skal ifølge planen ligge til kai i Kristiansund mellom kl. 08.00 og 15.00.

– Det er mest briter om bord og skipet tillater kun voksne gjester. Dette er forholdsvis spreke folk. Ved anløpene lenger nord får de tilbud om utflukter med ATV, husky og RIB. Her i Kristiansund er det mer tradisjonelle landutflukter på programmet, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Varierte utflukter
Operatøren tilbyr fem ulike turer mens skipet ligger til kai i Kristiansund: Panoramatur til Atlanterhavsveien, Atlanterhavsveien i to ulike kombinasjoner med Kvernes stavkirke og Håholmen, tur til Grip og «En smeds fortelling», som er en guidet gåtur i det maritime Kristiansund, der man blant annet får oppleve en smed i aksjon på Mellomverftet, og smake nybrent kaffe og nøttekake på Patrick Volckmar Kaffebrenneri.

Nordlyset trekker
Det 13 netter lange cruiset har tema nordlys og skal innom destinasjoner som Alta, Honningsvåg og Tromsø. Cruiset starter og avsluttes i Tilbury (London) og Kristiansund er første anløpshavn etter tre netter på sjøen. 

På returen skal Marco Polo innom Trondheim, Åndalsnes og Bergen før retur til den britiske hovedstaden. Marco Polo opereres av britiske Cruise & Maritime Voyages. Det ble bygget i 1965 og restaurert i 1993. Kapasiteten er 800 passasjerer. Skipet er 176 meter og 22,000 bruttotonn.

Rederiet har meldt inn to anløp med Marco Polo i 2019. Årets siste anløp er Magellan, også dette fra Cruise & Maritime, torsdag 1. november.  

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 8 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse