Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
24 oktober 2018 11:35
Del på Facebook
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Marco Polo har besøkt Kristiansund ved flere anledning. Foto: Kristiansund og Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag 26. oktober anløper britiske MS «Marco Polo» Kristiansund på vei til Nord-Norge og Aurora Borealis. Dette er årets nest siste cruiseanløp.

Cruiseskipet skal ifølge planen ligge til kai i Kristiansund mellom kl. 08.00 og 15.00.

– Det er mest briter om bord og skipet tillater kun voksne gjester. Dette er forholdsvis spreke folk. Ved anløpene lenger nord får de tilbud om utflukter med ATV, husky og RIB. Her i Kristiansund er det mer tradisjonelle landutflukter på programmet, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Varierte utflukter
Operatøren tilbyr fem ulike turer mens skipet ligger til kai i Kristiansund: Panoramatur til Atlanterhavsveien, Atlanterhavsveien i to ulike kombinasjoner med Kvernes stavkirke og Håholmen, tur til Grip og «En smeds fortelling», som er en guidet gåtur i det maritime Kristiansund, der man blant annet får oppleve en smed i aksjon på Mellomverftet, og smake nybrent kaffe og nøttekake på Patrick Volckmar Kaffebrenneri.

Nordlyset trekker
Det 13 netter lange cruiset har tema nordlys og skal innom destinasjoner som Alta, Honningsvåg og Tromsø. Cruiset starter og avsluttes i Tilbury (London) og Kristiansund er første anløpshavn etter tre netter på sjøen. 

På returen skal Marco Polo innom Trondheim, Åndalsnes og Bergen før retur til den britiske hovedstaden. Marco Polo opereres av britiske Cruise & Maritime Voyages. Det ble bygget i 1965 og restaurert i 1993. Kapasiteten er 800 passasjerer. Skipet er 176 meter og 22,000 bruttotonn.

Rederiet har meldt inn to anløp med Marco Polo i 2019. Årets siste anløp er Magellan, også dette fra Cruise & Maritime, torsdag 1. november.  

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Hans-Peter Kaaresen 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnFøyer seg inn i en lang rekke av tilsvarende........."Pompel og Pilt" fortsetter som bidragsytere i underholdningsbransjen.  Teoriene deres er det ...
Anne Mari Sandshamn 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Rasmuss >Rassmussen og Terje Sundsbø påstår følgende sitat, kopiert direkte fra leserinnlegg : " Det finnes flere ferdige fergeavløsningsprosjekter både ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette intervjuet med TØI-forskar Aud Tennøy skildrer mange av dei tiltaka som må til for å nå klimamåla https://www.energiogklima.no/to-grader/ekspertintervju/fire-ting-vi-ma-slutte-med-hvis-vi-skal-na-klimamalene
Espen Heitmann 21 timer siden Meir norsk mat i fylkeskommunen
Nå er det vel liten tvil om at Dordi har ett selektivt forhold til fakta, jeg vil bare minne om ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøHer er kontaktinformasjonhttps://naturvernforbundet.no/ansatte/holger-schlaupitz/
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse