Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
Steinar Melby
26 februar 2019 14:58
Del på Facebook
Fylkesordfører Jon Aasen og resten av fylkesutvalget er sterkt bekymret for at viktige arbeidsplasser skal forsvinne ut av fylket.  Foto: Møre og Romsdal fylkeskommune
Fylkesordfører Jon Aasen og resten av fylkesutvalget er sterkt bekymret for at viktige arbeidsplasser skal forsvinne ut av fylket.  Foto: Møre og Romsdal fylkeskommune
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Et samlet fylkesutvalg forventer at divisjonskontoret for veg blir lagt til Møre og Romsdal. 250 statlige arbeidsplasser står på spill, skriver Møre og Romsdal Fylkeskommune i en pressemelding den 26. februar 2019.

Ved behandling av en uttalelse om fremtidig lokalisering og organisering av Statens vegvesen, var et samlet fylkesutvalg tydelige på at det må gjøres en god tverrpolitisk jobb for å beholde arbeidsplassene i fylket.

– Møre og Romsdal har i dag hovedkontor for region Midt, og med den kommende omorganiseringa er vi sterkt urolige for at viktige arbeidsplasser skal forsvinne ut av fylket. Dette kan ikke vi som fylkespolitikere akseptere, sier fylkesordfører Jon Aasen. 

250 arbeidsplasser satt i spill

Møre og Romsdal har per i dag underdekning av statlige arbeidsplassar innen de fleste statlige etatsområder. Gjennom den foreslåtte nye organiseringen av vegvesenet, blir 250 statlige arbeidsplassar «satt i spill» i fylket. 

Kompetansen er her allerede

Fylkesutvalget mener det er naturlig at Møre og Romsdal får tildelt divisjonen for vei. Den kompetansen som er innen dette området, er allereide bygget opp ved dagens regionkontor i Møre og Romsdal.

– Med den bredde av vegoppgåver som er tiltenkt divisjon for veg som bruer, tunnelar, ferje, ras osv. er det heilt klart at denne divisjonen må leggast til fylket, sier Aasen.

Les mer hos Møre og Romsdal fylkeskommune

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 1 dager siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse