Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
05 mai 2019 01:37
Del på Facebook
Juan Mata var en av Manchester Uniteds beste mot Chelsea sist helg. Foto: Martin Rickett/PA via AP/NTB scanpix.
Juan Mata var en av Manchester Uniteds beste mot Chelsea sist helg. Foto: Martin Rickett/PA via AP/NTB scanpix.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Juan Mata har kun fått ni ligakamper under Ole Gunnar Solskjærs ledelse. Likevel er nordmannen krystallklar – Mata blir med videre, om han ønsker.

– Juan er en fantastisk person og spiller. Det er opp til ham (om han vil forlenge kontrakten). Han vet hvor høyt jeg verdsetter ham.

Det sier Solskjær i et intervju med Sky Sports, to dager før den svært viktige bortekampen mot Huddersfield.

Mata har ikke nytt særlig tillit under Solskjær – den tidligere Chelsea-spilleren har bare spilt i ni Premier League-kamper siden Solskjær tok over i midten av desember. Likevel var han en av de beste spillerne i oppgjøret mot nettopp Chelsea sist helg, da han scoret i kampen som endte 1–1. Det var også spanjolens første ligamål under Solskjær.

– Han er en topp profesjonell, så la oss se om han og klubben blir enige om en ny kontrakt. Han vet at vi verdsetter ham her, sier Solskjær om Mata, som selv har vært ordknapp med å fortelle hvor han befinner seg den neste sesongen.

Søndagens motstander Huddersfield har allerede rykket ned og ligger på sisteplass i ligaen med bare 14 poeng på 36 kamper, mens United kjemper for en mesterligaplass til neste sesong.

Med to kamper igjen ligger klubben fem poeng bak Tottenham, tre bak Chelsea og poenget bak Arsenal. Med andre ord - det holder ikke at United vinner de to siste om ikke lagene foran på tabellen snubler.

Tottenham har igjen Bournemouth (b) og Everton (h), Chelsea skal spille mot Watford (h) og Leicester (b), Arsenal møter Brighton (h) og Burnley (b), mens United har igjen nevnte Huddersfield (b) og Cardiff (h).

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse