Annonse
Kurt Helge Røsand
Artikkel
Kurt Helge Røsand
29 mai 2019 22:52
Del på Facebook
AIDAvita ved kai i Kristiansund ved en tidligere anledning. Foto: Kristiansund & Nordmøre Havn
AIDAvita ved kai i Kristiansund ved en tidligere anledning. Foto: Kristiansund & Nordmøre Havn
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fredag 31. mai skulle MS «AIDAvita» anløpe Kristiansund med rundt 1.260 tysktalende gjester om bord. Onsdag ettermiddag melder skipsagenten at skipet kansellerer grunnet dårlige værutsikter.

Det er meldt opp mot 20 m/s og mye nedbør i Kristiansund fredag morgen.

Les også: Knallfin fredag i øst – gråvær på Nordmøre

– Det er alltid trist når det kommer kanselleringer på kort varsel, men været rår vi ikke over. Å seile inn til Kristiansund i stiv kuling er ikke forsvarlig, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

MS «AIDAvita» er på et 11-dagers cruise til de norske fjordene. Passasjerene startet sitt Norgescruise fra Hamburg 24. mai, og skulle klappe til kai i nordmørsbyen fredag morgen, etter ett døgn i Trondheim og en natt på sjøen. Nå velger man å fremskynde turen sørover, og anløper Åndalsnes torsdag morgen. Skipet skal etter planen anløpe Rosendal og Haugesund før retur til Hamburg.

Dette var det eneste anløpet til MS «AIDAvita» i år. I fjor var hun her flere ganger, og rederiet har meldt inn anløp med tilsvarende rute også i 2020.

Skipet opereres av AIDA Cruises, som er det største cruiserederiet i Tyskland. «AIDAvita» er et av de mindre cruiseskipene i AIDA-flåten med en kapasitet på 1 266 passasjerer. Det ble bygget i Tyskland i 2002 og modernisert i 2017. Lengden er 203 m og vekta 42 300 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse