Annonse
Per Helge Pedersen
Artikkel
Per Helge Pedersen
06 desember 2019 14:47
Del på Facebook
Lørdag 7. desember fra kl. 12 og utover dagen blir det signering av bok på Ark Løkkemyra. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Lørdag 7. desember fra kl. 12 og utover dagen blir det signering av bok på Ark Løkkemyra. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Heldigvis er det mange som er opptatt av historien vår, og kanskje spesielt næringshistorien. Det er den som har gitt arbeid og inntekter. Men tidene skifter, og mange bedrifter og viktige arbeidsplasser forsvinner på veien. Næringshistorie Nordmøre har i år kommet med boken «Storvik Mek. Verksted – Nybygg og produksjon».

Lørdag 7. desember fra kl. 12 og utover dagen blir det signering av bok på Ark Løkkemyra. Arkivfoto: Kurt Helge Røsand / KSU.NOLørdag 7. desember fra kl. 12 og utover dagen blir det signering av bok på Ark Løkkemyra. Arkivfoto: Kurt Helge Røsand / KSU.NOStorvik Mekaniske verksted var en viktig bedrift for Kristiansund og Nordmøre i over 100 år. Det er tidligere gitt ut en bok om dette spesielle verkstedet og den mangslungne virksomheten som ble drevet der. Dette blir utdypet i denne bok 2 om Storvik. Denne gang er det lagt spesielt fokus på alle de 99 båtene som ble bygget på Storvik før bedriften gikk konkurs.

Skipsverftene Storvik og Sterkoder var i sin tid veldig viktig for Kristiansund og området rundt. Skipsverftene var på mange måter det som holdt liv i veldig mange bedrifter, spesielt på 1960-tallet og utover.

Boken selges av Ark Bokhandel både på Altisenteret på Løkkemyra og på Storkaia. I tillegg kan både denne boken og de andre bøkene foreningen har gitt ut bestilles på nettet. Gå inn på hjemmesiden til foreningen – www.naeringshistorie.no.

Fra lørdag 7. desember fra kl. 12 og utover dagen blir det signering av bok på Ark Løkkemyra. En tilsvarende signering blir det på Ark Storkaia torsdag den 12. desember fra kl. 16 og utover.

Dette er en viktig bok. For mange vil nok en slik bok være en viktig og god julegave.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 17 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse