Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
06 februar 2020 09:30
Del på Facebook
TV 2 har i ett år vært kommersiell allmennkringkaster med statlig tilskudd, og Medietilsynet skal nå vurdere om kanalen har fulgt vilkårene i avtalen. Foto: Emil Weatherhead Breistein / NTB scanpix
TV 2 har i ett år vært kommersiell allmennkringkaster med statlig tilskudd, og Medietilsynet skal nå vurdere om kanalen har fulgt vilkårene i avtalen. Foto: Emil Weatherhead Breistein / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

TV 2 har lagt bak seg sitt første år som kommersiell allmennkringkaster med statlig tilskudd. Medietilsynet skal nå sjekke om kanalen innfrir avtalen.

Det skjer i løpet av våren, ifølge direktør Mari Velsand i Medietilsynet.

TV 2 får dekket nettokostnader inntil 135 millioner kroner årlig i fem år for å levere blant annet daglige nyhetssendinger, norskspråklige barneprogram og norsk film og tv-drama. Avtalen varer til 31. desember 2023.

TV 2 fikk utbetalt kompensasjon i etterkant av hvert kvartal i 2019, men den endelige summen for 2019 blir først fastsatt i juni, etter Medietilsynets vurdering.

De skal vurdere TV 2 årlig, i likhet med NRK.

(©NTB)

 

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse