Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
20 februar 2020 08:49
Del på Facebook
Tidligere fiskeriminister Harald T. Nesvik (t.h.) er blant Frp-politikerne som har søkt om etterlønn. Som hovedregel får avgåtte regjeringspolitikere én måneds etterlønn, men de kan søke om å få tre måneder. Dersom de blir ilagt karantene, kan de få seks måneders etterlønn. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Tidligere fiskeriminister Harald T. Nesvik (t.h.) er blant Frp-politikerne som har søkt om etterlønn. Som hovedregel får avgåtte regjeringspolitikere én måneds etterlønn, men de kan søke om å få tre måneder. Dersom de blir ilagt karantene, kan de få seks måneders etterlønn. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Foreløpig har ti politikere som forsvant ut av regjeringen sammen med Frp, bedt om å få utvidet etterlønn.

De ti søknadene vil alene kunne gi minst 2,7 millioner kroner i etterlønnsutbetalinger, viser Aftenpostens kartlegging basert på søknader avisen har fått innsyn i.

Det er 36 avgåtte statsråder, statssekretærer og politiske rådgivere som har krav på etterlønn, og summen kan derfor komme til å øke.

Fram til utgangen av 2019 hadde de mange rokeringene i Erna Solbergs regjering ført til over 20 millioner kroner i etterlønnsutbetalinger, ifølge Aftenposten. De nye utbetalingene kommer i tillegg.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse