Annonse
Terje Holm
Nordmørsbilder
Terje Holm
04 august 2020 09:13
Del på Facebook
(Foto: Terje Holm)
(Foto: Terje Holm)

Maritim historie i Vågen i Kristiansund med den historiske ferja «Hardingen» ved Kristiansund Mekaniske. Ferja ble bygd i 1966 som flaggskipet til Hardanger Sunnhordlandske Dampskipsselskap (HSD) for trafikk i den sentrale ruten mellom Kvanndal-Utne-Kinsarvik. Her var det mye turisttrafikk i sommerhalvåret. Derfor fikk ferja en stor utsiktssalong over bildekket.

Med sin flotte linjeføring blir «Hardingen» blir regnet som en av Norges fineste ferjer gjennom tidene. Skiltet på bryggen til Kristiansund Mekaniske med «Skipsværft» forteller at verftet har en lang historikk. Her har det også vært mange ferjer på slippen opp gjennom tidene. De senere årene har verftet hatt et fokus på båter fra havbruksnæringen.

(Foto: Terje Holm)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse