Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Tema
NTB
05 mai 2020 19:30
Del på Facebook
UNGE: Ifølge Volvo er det særlig unge i urbane strøk som ønsker å abonnere på bil. Foto: Produsenten
UNGE: Ifølge Volvo er det særlig unge i urbane strøk som ønsker å abonnere på bil. Foto: Produsenten

I 2018 lanserte Volvo en pilotversjon av Care by Volvo i Norge som fikk 120 kunder. I februar i år ble Care by Volvo rullet ut for fullt.

– Vi har fått med oss flere av kundene fra Care by Volvo-piloten videre, men har også fått flere nye kunder. Erfaringen vår så langt er at vi treffer kundegrupper som tidligere ikke har valgt Volvo. Mars var den første hele måneden vår i drift, og da var 80 prosent av de nye abonnentene kunder som ikke eide Volvo fra før, sier Hermod Wallestad, som leder Care by Volvo i Norge.

Konseptet Care by Volvo innebærer at kunden betaler et fast månedsbeløp for å få tilgang til en bil. Selv trenger kunden bare å sørge for bompenger og drivstoff eller lading.

Det er særlig de yngre aldersgruppene som lar seg friste:

– Erfaringene våre fra Tyskland viser at Care by Volvo-kunden er ti år yngre enn den vanlige Volvo-kunden, og over 90 prosent av kundene kjøper Volvo for første gang. Det er spennende å se at vi også i Norge når nye kundegrupper, sier Wallestad.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse