fbpx
Annonse
Annonse
NTB
Tema
NTB
05 mai 2020 19:30
UNGE: Ifølge Volvo er det særlig unge i urbane strøk som ønsker å abonnere på bil. Foto: Produsenten
UNGE: Ifølge Volvo er det særlig unge i urbane strøk som ønsker å abonnere på bil. Foto: Produsenten

I 2018 lanserte Volvo en pilotversjon av Care by Volvo i Norge som fikk 120 kunder. I februar i år ble Care by Volvo rullet ut for fullt.

– Vi har fått med oss flere av kundene fra Care by Volvo-piloten videre, men har også fått flere nye kunder. Erfaringen vår så langt er at vi treffer kundegrupper som tidligere ikke har valgt Volvo. Mars var den første hele måneden vår i drift, og da var 80 prosent av de nye abonnentene kunder som ikke eide Volvo fra før, sier Hermod Wallestad, som leder Care by Volvo i Norge.

Konseptet Care by Volvo innebærer at kunden betaler et fast månedsbeløp for å få tilgang til en bil. Selv trenger kunden bare å sørge for bompenger og drivstoff eller lading.

Det er særlig de yngre aldersgruppene som lar seg friste:

– Erfaringene våre fra Tyskland viser at Care by Volvo-kunden er ti år yngre enn den vanlige Volvo-kunden, og over 90 prosent av kundene kjøper Volvo for første gang. Det er spennende å se at vi også i Norge når nye kundegrupper, sier Wallestad.

Logg inn for å kommentere.
Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

KOMMENTARARKIV FRA TIDLIGERE KOMMENTARSYSTEM. KOMMENTARER LAGT TIL HER, BLIR ALDRI SYNLIGE. BRUK AKTIVT KOMMENTARSYSTEM OVER

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
Annonse

Hva skjer?

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansund og omegn. Det er gratis å legge til oppføring i kalenderen.

Trykk her for å legge til arrangement

Trykk her for kalender i litt større format og tilknyttede artikler og annonserte arrangementer.

Annonse

Våre utvalgte