Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Tema
NTB
12 august 2022 19:30
Del på Facebook
USIKRE: Mange bilister har liten tiltro til andre de møter på veien. Foto: Annika Byrde / NTB
USIKRE: Mange bilister har liten tiltro til andre de møter på veien. Foto: Annika Byrde / NTB

En stor del av de norske bilistene er skeptiske til andre de møter på veien, viser en undersøkelse gjort av Frende forsikring.

Mest skepsis er det i Innlandet.

– Der sier hele 60 prosent at de ikke er trygge på ferdighetene til andre på veien, sier fagsjef på motor i Frende Forsikring, Roger Ytre-Hauge, i en pressemelding.

Mest tiltro til andre har folk i Nordland. Der er 7 av 10 trygge på andre på veien. I Oslo er også tiltroen høy.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

– Det overrasker meg. Der er bare 30 prosent utrygge. Jeg hadde trodd det var mer skepsis i Oslo som har mer trafikk, mer stress og flere potensielle trafikkfarer over et mindre område enn andre deler av landet, sier Ytre-Hauge.

Gjennomsnittet for Norge er at rundt halvparten ikke stoler på medtrafikantene.

– Jeg håper ikke det står så ille til med førerevnene våre eller at så mange kjører rundt og skuler på andre på veiene, sier Ytre-Hauge.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse