Annonse
NTB
Tema
NTB
11 desember 2019 19:30
Del på Facebook
KAFFEKONSUM: Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020, en av kaffeavtalekoppene på det norske markedet. FOTO: Produsenten
KAFFEKONSUM: Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020, en av kaffeavtalekoppene på det norske markedet. FOTO: Produsenten

Circle K kan melde at de i 2019 har solgt over 400.000 «koppen-avtaler» ved sine stasjoner rundt omkring i landet.

– Nordmenn er storforbrukere er kaffe, og vi drikker stadig mer av den på vei til og fra jobb. sier Bjørn Grydeland, kommunikasjonssjef i Norsk Kaffeinformasjon, som står bak Kaffeundersøkelsen.

Kaffeundersøkelsen 2019 viser at 44 prosent av kaffedrikkingen skjer hjemme, mens 26 prosent foregår på jobb. Det er ifølge undersøkelsen forbruk i andre situasjoner som sørger for vekst i det totale kaffekonsumet. Undersøkelsen viser at nesten sju av ti nordmenn drikker kaffe hver eneste dag.

Koppen til Circle K dukket opp for første gang i 2003. Ifølge Jeanette Amara, kategoriansvarlig for mat og drikke i Circle K, merker stasjonene en ganske stor etterspørsel i tiden før jul.

– Ja, dette er jo en populær og rimelig gave til den som allerede har alt, og det er ikke til å stikke under en stol at den også fungerer som en «i siste liten»-gave.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse