Circle K kan melde at de i 2019 har solgt over 400.000 «koppen-avtaler» ved sine stasjoner rundt omkring i landet.
– Nordmenn er storforbrukere er kaffe, og vi drikker stadig mer av den på vei til og fra jobb. sier Bjørn Grydeland, kommunikasjonssjef i Norsk Kaffeinformasjon, som står bak Kaffeundersøkelsen.
Kaffeundersøkelsen 2019 viser at 44 prosent av kaffedrikkingen skjer hjemme, mens 26 prosent foregår på jobb. Det er ifølge undersøkelsen forbruk i andre situasjoner som sørger for vekst i det totale kaffekonsumet. Undersøkelsen viser at nesten sju av ti nordmenn drikker kaffe hver eneste dag.
Koppen til Circle K dukket opp for første gang i 2003. Ifølge Jeanette Amara, kategoriansvarlig for mat og drikke i Circle K, merker stasjonene en ganske stor etterspørsel i tiden før jul.
– Ja, dette er jo en populær og rimelig gave til den som allerede har alt, og det er ikke til å stikke under en stol at den også fungerer som en «i siste liten»-gave.