Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
18 mars 2020 17:57
Del på Facebook
Hurtigruten setter nå 14 av 16 skip ut av drift. To skip vil drive spesialtilpasset lokaltrafikk mellom Bodø og Kirkenes. Her ser vi «Spitsbergen» på havna i Kristiansund 10. april 2019. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Hurtigruten setter nå 14 av 16 skip ut av drift. To skip vil drive spesialtilpasset lokaltrafikk mellom Bodø og Kirkenes. Her ser vi «Spitsbergen» på havna i Kristiansund 10. april 2019. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hurtigruten tar 14 av 16 skip midlertidig ut av drift. 2.600 nye permitteringer fører til at selskapet nå har permittert totalt 2945 ansatte.

– Vi har en tett dialog med de tillitsvalgte for å sikre en best mulig prosess. Vi har forståelse for at dette er en krevende situasjon for alle som nå berøres av permitteringene, sier konsernsjef Daniel Skjeldam i en pressemelding.

To skip skal etter avtale med regjeringen drive spesialtilpasset lokaltrafikk mellom Bodø og Kirkenes. Disse vil sikre transport av passasjerer og varer til samfunnene langs kysten, opplyser selskapet.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse