Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
06 april 2020 10:58
Del på Facebook
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

92176590 209117073719229 6387612230334021632 nRepresentanter fra Motvind Oslo-Viken foran den tyske ambassaden i går. Fra venstre: Marianne Haugen, Lars-Falck-Muus, og Gunvor Slaatto. Foto: Jan Helge Vassbø.

Representanter for vindkraftmotstandsgruppa Motvind Oslo-Viken, gjennomførte i går, søndag den 5. april 2020, en punktmarkering foran den tyske ambassaden i Oslo. 

Dagen før hadde søsterorganisasjonen Motvind Sørvest sendt et åpent brev til den tyske ambassaden hvor de stiller spørsmål ved utidig innblanding og trusler fra den tyske ambassadørens etter at Olje- og energidepartementet  landet på at Andmyran skal vernes av miljø og klimahensyn. Se link under.

Med budskap om at Norge og norsk natur ikke er noen lekeplass for tysk industri, store bannere fra Motvind - folkeaksjonen mot vindkraft, sterke illustrasjoner av blant annet drepte ørner, sterke tekstparoler, musikk og tradisjonell tromming fra en samisk representant, vakte de stor oppsikt foran den tyske ambassaden.

Sterke budskap fra vindkraftmotstandere foran den tyske ambassaden søndag 5.april 2020. Foto: Jan Helge Vassbø.Sterke budskap fra Motvind Oslo-Viken, foran den tyske ambassaden søndag 5. april 2020. Foto: Jan Helge Vassbø.

Christina Fjeldavli, styremedlem i Motvind Sørvest, sier til KSU.NO at hun er spent på hvordan OED nå vil forholde seg til Andmyran-saken og at hun inderlig håper at de ikke lar seg presse.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnDet er du som sprer løgner. På samme måte som Vigrasambandet på Sunnmøre, ble Skålavegen/Fannefjordtunnelen i Romsdal privatfinansiert. Etter den ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse