Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
27 oktober 2020 21:17
Del på Facebook
Widerøe Ground Handling må kutte i antall ansatte på Bergen lufthavn Flesland. Foto: Marit Hommedal / NTB
Widerøe Ground Handling må kutte i antall ansatte på Bergen lufthavn Flesland. Foto: Marit Hommedal / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

En tapt anbudskonkurranse fører til at 130 av 220 ansatte i Widerøe Ground Handling på Bergen lufthavn Flesland mister jobben.

Det melder Bergensavisen.

Widerøe Ground Handling leverer bakketjenester til forskjellige flyselskaper på Flesland. Selskapet har mistet anbudskontrakten de har hatt med SAS.

– Luftfarten er en av de bransjene som ble truffet av covid-19 tidligst, hardest og som kommer til å bli påvirket lengst. Når etterspørselen etter flyreiser går ned, får vi som underleverandører mindre å gjøre. På toppen av dette er vi i et anbudssensitivt marked, med kontrakter på mellom tre og fem år med hver kunde. I år nådde vi dessverre ikke opp og tapte anbudskonkurransen om SAS på Flesland til Aviator, sier direktør Marius Myhre i selskapet til BA.

I sommer ble det klart at Widerøe Ground Handling tapte SAS-kontraktene på flyplassene i Bergen, Tromsø og Kristiansand. Selskapet fikk forlenget SAS-avtalene på flyplassene i Kirkenes, Alta, Lakselv, Svalbard, Evenes, Bodø, Trondheim, Kristiansund, Molde, Stavanger, Haugesund og Ålesund.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse